Langs de Botic - Reisverslag uit Lešany, Tsjechische Republiek van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Langs de Botic - Reisverslag uit Lešany, Tsjechische Republiek van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Langs de Botic

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

05 Juni 2014 | Tsjechische Republiek, Lešany

Lešany, 04-06-2014
Een spannende dag ( voor Joop)! We beginnen aan de Midden Europa fietsroute van Benjaminse.
Hij is carthograaf en visualiseert zijn routes uitstekend. Bevalt Ali prima, maar Joop gruwelt hiervan. Hij ziet liever een kaart met wegnummers etc. De route komt gelukkig wel langs een Lidl.
Zoals jullie volgers weten is dit onze sponsor. De shirts met Lidl-logo hebben we nog steeds niet ontvangen. Maar hier zijn we niet rouwig om, zolang we hun producten gratis in kunnen slaan. Als tegenpresentatie moeten we de merknaam Lidl noemen en een foto plaatsen. Voorheen werden we door Schlecker gesponsord, maar die heeft dit niet overleefd. Een grote stad uit fietsen is altijd een probleem. Benjaminse lost dit op door een klein riviertje te volgen, de Bostic. Hij doet dit heel consequent, je fietst bijna in de rivier. Het gaat door parken, over parkeerterreinen, langs volkstuintjes, hondenuitlaatveldjes, nou ja van.alles. We zijn er ruim 2 uur mee bezig... Je kan ook een bewegwijzerde fietsroute volgen, nummer 23 brengt je ook (blijkt achteraf) keurig de stad uit. Gelukkig staat de speurtocht goed op de GPS. Dankzij de GPS komen we zonder bekvechterij uiteindelijk op de Tsjechische fietsroute 11. We zullen deze route nog lang blijven volgen. We zien later, tijdens de lunchstop, dat dit stuk een deel is van de Groene Route Praag-Wenen. Landschappelijk gezien zijn de routes van B. erg mooi, ook nu weer. Echter hij heeft voor kampeerders weinig oog. Campings liggen vaak ver bezijden de route, of op verkeerde afstanden op de route. Zo ook nu, te dichtbij of te veraf. Voor vandaag en morgen gaan we in een hotel/pension.
Nu zitten we in een gerestaureerd kasteeltje in Lesany. De eigenaar, later bijgestaan door zijn echtgenote, laat ons m.b.v. fotoalbums een stuk van de historie sinds begin 1900 zien. Het complex is ongeveer 600 jaar oud. Hij heeft deze gebouwen in 1996 gekocht en is toen met de restauratie begonnen en heeft dit in 2013 afgerond, alles zonder subsidie! Een bijzonder sympathiek echtpaar.
Het zijn juist dit soort ontmoeting, waar we zo van genieten tijdens onze fietsreizen.
Ahoj, JA

• 05 Juni 2014 - 09:56

Ben Huve:

Slim je door een supermarkt te laten sponseren,(of Ingrid door medtronic) brengt ons ook op een idee !
    De greenwayroute naar Wenen is mooi en goed bewegwijzerd met het slakje.

Groet,
    Ben & Ingrid

• 05 Juni 2014 - 22:43

Joke:

Hallo Joop en Ali, blijf sponsors zoeken je weet maar nooit, heb thuis ook geen pakje gekregen?

Vandaag met mijn mannetje naar de kapper geweesten naar jullie sponsor ;-) , dit ging prima, morgen weer een stukje verder.
    Vele knuffels en doei xxxx

• 06 Juni 2014 - 19:55

Jacqueline & Henk:

Wij zitten jullie op de hielen,maar....

Heel veel genoegen voor de komende fietstocht.

Wij gaan zwaaien in Porec.

Henk & Jacqueline

• 09 Juni 2014 - 09:12

Jurre Faber :

Hallo opa en oma leuke sponsor is de Lidl :). Ik hoop dat jullie al een leuke reis achter de rug hebben gehad, en dat jullie al veel leuke dingen gedaan hebben. veel plezier verder ;)

• 09 Juni 2014 - 09:27

Emjo:

Jongens, wat gaan jullie snel!! Wij zitten nu in Markelo na heel hectische weken qua werk en school! Er zijn werkstukken gemaakt en spreekbeurten voorbereid ( ole morgen, jurre woensdag) ole neemt bunny hiervoor mee naar school ;-). Verder alles ok, nog wel druk, zeker nu Laura bijna vertrekt ;-(. Zin in vakantie! Geniet ervan! Dikke kus!

• 09 Juni 2014 - 09:30

Ole:

Hallo opa en oma ik ben ole zijn jullie al ver ga zo door en en veel plezier met tot over. 8 werken doei en veel plezier