Laatste fietsdag - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Laatste fietsdag - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Laatste fietsdag

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Februari 2012 | Maleisië, Klang

Klang, donderdag 23 Februari 2012

De laatste fietsdag is aangebroken… Het zijn maar 50 km, toch staan we vroeg op en zitten om 8 uur op de fiets. De route gaat over rustige weggetjes, maar wel weer steeds langs palmplantages. De verschillende vogels maken het weer interessant. Af en toe moeten we toch nog een stukje over de drukke weg 5, soms zelfs een stukje tegen het verkeer in. Dit om weer een rustig weggetje te bereiken. De laatste 10 km gaan door verstedelijkt gebied. Om 11 uur rijden we Klang binnen, het eindpunt van de fietstocht. We regelen in het hotel een aantal praktische zaken zoals: laatste overnachting voor de terugvlucht, mogelijk vervoer incl. fietsen naar het vliegveld en achterlaten van bagage en fietsen voor de tussenliggende periode. Na de lunch lopen we naar het dichtbij gelegen station vanwaar de treinen naar KL vertrekken en bestuderen de vertrektijden. Vlakbij het station ligt het Little India van Klang, ook nu weer veel kleding, voedsel , juweliers en CD/DVD- winkels met keiharde muziek die naar buiten knalt.
De kleuren, geuren en geluiden zijn allemaal “te”, dat maakt het ook wel weer leuk.
Als we terugwandelen worden we aan de overkant van de weg luid begroet, het is het Franse fietsgezin.
Zij hebben de route kunnen volgen, maar hebben af en toe moeten navragen. Ze zijn erg blij dat ze niet over de “5” hoefden. We wisselen adressen uit en zijn van harte uitgenodigd bij hen langs te komen, een dorpje vlakbij Nantes.
Het is inmiddels tijd geworden voor een bezoek aan een terrasje. Terrasjes genoeg, maar ons favoriete drankje is hier niet te koop. Dan zien we, dicht bij ons hotel, een reclamebord van “Tiger”, daar gaan we dan heen.
’s Avonds beginnen we met het opschonen van onze tassen en herpakken het een en ander, we nemen maar een tasje (pp) mee naar KL en Melakka.
Groet, JA

• 23 Februari 2012 - 23:54

Joke:

Hallo Joop en Ali, dus echt je laatste fietsdagje. Wel raar dat de 4 maanden nu al om zijn, het gaat wel heel erg vlug zo. Dat Franse gezin wat zien die er toch ingepakt uit ;-). Wens jullie veel plezier in Melakka en KL. ik ga zo naar bed, heb nu een weekje vrij. xxxx

• 24 Februari 2012 - 07:35

Emjo:

Wat tips voor kl. Eten in jalan olor, grote chinees net voorbij de hoek op het einde met rode plastick stoeltjes. Heerlijk. In chinatown, eten bij de foodcourt in de straat dwars op de nachtmarkt. Probeer sizzling beef!! Zeker savonds chinatown in. Daarnaast op bukit bintang een food reflexmassage nemen, of in de visspa ( tip van j en o). Als je de twin tower op wil; ga dan een dag van tevoren kaartjes kopen, beneden in suria klcc. Foodcourt in klcc is ook prima. Veel plezier!! Xx

• 24 Februari 2012 - 08:08

Anna En Maguurke:

Wat zijn die vier maanden snel gegaan. We hebben erg genoten van jullie verhalen en mooie foto's.
    We vonden het bijzonder en fijn om op deze manier met jullie mee te kunnen reizen.
    Nog een paar mooie dagen in Melakka en KL.

lieve groet, Anna en Maguurke

• 24 Februari 2012 - 12:13

Eggo:

hartelijk bedankt voor jullie mooie reisverhalen en niet te vergeten de vele indrukwekkende foto,s
    ik heb het gevoel, dat mijn vacantie ook bijna ten einde is.
    ik heb ontzettend genoten.
    nog veel vacantie plezier,en een goede terugreis.
    groet eggo .

• 24 Februari 2012 - 14:15

Gonnie:

Wat een heerlijke vrolijke boel daar bij jullie. Al die lachende gezichten . Die fraai gekleurde straten en tempels. Fijn, dat jullie zo veel foto's hebben gestuurd.
    Voor straks .....een goede reis naar huis!
    Welkom weer in Grunn.

• 25 Februari 2012 - 14:24