Bij de tijd - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bij de tijd - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bij de tijd

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

25 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, vrijdag 24 Februari 2012

Na een uurtje treinen komen we om 11 uur aan op KL Sentral. We kopen jetons voor de LRT (Light Rail Transit) en gaan naar het Masjid Jamek LRT Station. Ons hotel ligt op steenworp afstand van dit station, tussen Little India en China Town. Naast het hotel is een coffee bar, dus eerst even een cappuccino en een espresso gedronken, is alweer een week geleden.
Later lopen we via Chinatown richting Maharajalela MRT om vandaar de Monorail te pakken naar Bukit Bintang, waar de winkelstraten zijn en de grote eetstraat (Jalan Alor). Als we op zoek zijn naar een (verlaat) lunchgelegenheid begint het hard te regenen. We duiken het eerste restaurant in. Het blijft geruime tijd hard regenen, goede tijd om te shoppen. Na de bui is het flink afgekoeld, we besluiten te voet terug te gaan naar het hotel langs de Menara KL, met 421 m de hoogste toren van Maleisië. Het wandelen maakt dorstig, dus in China Town bij de markt zoeken we een terrasje. Voordat het zover is worden we afgeleid door de stalletjes met veel nepspulletjes van grote merken. Om bij de tijd te blijven kopen we een “echt” Bulgari horloge voor Ali, Joop koopt een IWC. Heel tevreden drinken we daarna een pilsje en bekijken en becommentariëren het marktgebeuren.
Later op de avond komen we terug om te gaan eten.
KL heeft een compact centrum, veel groen, hoge gebouwen en is goed te belopen als het niet te warm is, anders kun je je uitstekend verplaatsen met de LRT en MRT.
Groet, JA

• 25 Februari 2012 - 06:22

Emjo:

Hoe herkenbaar! We kijken met heimwee naar jullie foto's! Heerlijk! Wij zijn nu in salzburg,mooie stad ook en vertrekken straks richting skioord! Genietse! Xx

• 25 Februari 2012 - 11:11

Margreet:

Prachtige foto's, maar ik mis een foto van de horloges !
    Jan, Wies en Bert zijn gisteren naar Italie vertrokken om te skien. Naar Lech durfden ze niet meer, nu Prins Friso bedolven is onder een lawine. Hij is hersendood dus.

Hoe dan ook, ze hebben hun helmpjes mee en blijven op de piste.

Nog een weekje en jullie zijn weer terug in dit spannende land !

• 25 Februari 2012 - 17:58

Joke:

Zo Joop en Ali, kan me indenken dat Marije met heimwee terug kijkt naar KL, maar goed die gaan lekker skien en zullen ook daar weer veel beleven.
    Richard heeft de accu aan de lader.Verder is Erwin vandaag jarig en kon ik onze koelkast in de garage schoonmaken, alles was ontdooid wat niet de bedoeling was, maar ieder nadeel heeft een voordeel; "Kan nu mijn gebak kwijt";-). Zo zie je maar iedereen is ergens mee bezig, nog even fijne dagen in KL en laat maar even weten wanneer jullie terug komen, doei he xxxx

• 29 Februari 2012 - 14:49

Bert:

Zie ik Jelleke daar ook zitten????
    Ze is wel jaloers op jullie reis, maar zover gaat het toch niet?