Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

01 Maart 2012 | Nederland, Groningen

Groningen, donderdag 1 maart

We zitten nu in de trein van Schiphol naar Leeuwarden. De NS heeft groot onderhoud op het traject Assen – Groningen, de trein rijdt nu niet naar Groningen, er zijn bussen ingezet en die nemen geen fietsen mee. We hebben geen handschoenen bij ons, het idee om van Assen fietsend naar huis te gaan, laten we om deze reden vervallen. Om nu speciaal hiervoor handschoenen te kopen…
We treinen daarom naar Groningen via Leeuwarden. We kijken uit het raam en alles is grijs, grijs en nog eens grijs, wel even wennen.
De terugreis is tot nu toe uitstekend verlopen. Onze trouwe metgezellen hebben eerst een professionele schoonmaakbeurt gehad en zijn vervolgens door ons liefdevol ingepakt. Al zijn ze inmiddels meer dan 15 jaar oud, ze hebben zich prima geweerd deze geregistreerde 5252 km. Met dank aan Anton Luitink, de fietsenmaker van Dik Bike Center. Slechts de klapband bij Vang Vieng in Laos is het enige mankement geweest.
Het transport naar KLIA verloopt soepel, de Indiase taxi-eigenaar heeft alle tijd zijn afkeuring over de Maleisische politiek en de Maleisische bevolkingsgroep te uiten. Verder is hij erg geïnteresseerd in Europese automerken, de Maleisische Proton is een waardeloos product, hij rijdt in een Nissan.
Bij het inchecken in KLIA wordt door een medewerker van Singapore Airlines gezegd dat de fietsen in dozen moeten worden verpakt ivm mogelijke transportschade. We tekenen een verklaring van afstand en de fietsen krijgen een priority-label opgeplakt. De fietsen moeten nog door een grote scanner voor afwijkende bagage, de veiligheidsbeambten (Maleisiërs) vinden het wel best en plakken er, zonder te scannen, een security-label op. Zou de taxichauffeur dan toch gelijk hebben?
Bij het boarden wordt Ali even apart genomen, ze moet in de buurt blijven . Ze krijgt dan van het personeel een melding wanneer de fietsen bij het vliegtuig zijn aangekomen. Prima service van Singapore Airlines. In Singapore hebben we nog tijd om van een, voorlopig laatste, Tiger-biertje te genieten.
De vlucht naar Amsterdam duurt bijna 14 uur, maar gaat voor gevoel vlotjes voorbij. Raken we er aan gewend? Op Schiphol worden de fietsen weer rijklaar gemaakt, we drinken nog een kopje koffie en stappen in de 8.20 trein.
We willen iedereen hartelijk bedanken voor de reacties op onze stukjes en foto’s, keken jullie elke morgen met belangstelling naar een nieuw verslag, hetzelfde deden wij naar reacties van jullie kant.
Als je zo lang op pad bent, is het toch wel fijn om op deze manier contact te houden met de achterban, ook Skypen, dat we regelmatig met familie en vrienden hebben gedaan, is een prachtige uitvinding.
Nu we weer terug zijn hopen we jullie ook weer zo snel mogelijk te zien en te spreken. Wij, prepensioeners, hebben er de tijd voor!
Nog even, we zijn nu in Zwolle, en we zijn weer in ons eigen huis (heerlijk, eigen bed), dat zo liefdevol vier maanden lang door zus Joke is verzorgd. Het reizen wordt ons door haar heel gemakkelijk gemaakt!
Groet, JA

• 01 Maart 2012 - 08:51

Margreet:

je hebt hier geen handschoenen nodig, hoor. Het wordt 11 graden !

Ben op Justin aan het passen omdat Jan op wintersport is....................

Erg genoten van jullie verhalen, maar ook blij dat ik ze straks mondeling kan horen !

WELKOM THUIS !!

• 01 Maart 2012 - 08:54

Willemijn:

Welkom thuis! Ik zal jullie verslag iedere dag missen. Maar als ik goed tussen de regels door heb gelezen, dan komt er vast snel een nieuwe fietstocht aan (zijderoute?).

• 01 Maart 2012 - 08:56

Joke:

joop en ali worden jullie niet doo hr harry en ina uit assen gehaald ?

• 01 Maart 2012 - 09:02

Hannie En Thom.:

Welkom thuis aan de Menkemaheerd.
    Hartelijke groet,
    Hannie en Thom.

• 01 Maart 2012 - 09:07

Edmund En Jopie:

Welkom thuis!

• 01 Maart 2012 - 09:54

Bert En Jelleke:

Blij als jullie weer aan de Menkemaheerd zijn.
    Er zal geen welkomstcommitee klaar staan, want velen zijn op vakantie of ziek.
    Tot de laatste groep horen wij. (griep)
    Sorry Ali en Joop, maar als we beter zijn komen we jullie even de hand schudden.

• 01 Maart 2012 - 10:28

Joke:

He Joop en Ali, wat een compliment, daar zijn we toch familie voor en wat ik voor pap en mam deed doe ik nu met heel veel liefde voor jullie en de dagelijkse wandelingen waren alleen maar goed voor mij, van daar toch maar 2 x daags langs geweest xxxx
    Heb de stappen geteld, alleen zal ik deze maar niet noemen ;-)

• 01 Maart 2012 - 11:48

Eggo:

de reis was zeker gesponserd,zo te zien aan de reclame van tiger bier,
    maar dat hij maar goed heb mogen smaken.
    welkom in dit koude kikkerland.
    ik heb onzettend genoten van jullie reisverhalen,
    en niet te vergeten de foto,s
    ik zeg tot ziens . groeten eggo

• 01 Maart 2012 - 19:44

Jan Wies Victor Bert:

Welkom in Nederland. Kinderachtig dat jullie het laatste stukje vanaf Schphol niet fietsend hebben afgelegd.
    Groeten vanuit Santa Caterina (Valfurva)

• 01 Maart 2012 - 19:44

Jan Wies Victor Bert:

Groeten vanuit Santa Caterina (Valfurva)

• 01 Maart 2012 - 20:36

Buuf Saskia:

Welkom thuis!!! En hou t gevoel nog even vast als het kan, je wordt al gauw genoeg weer overvallen door de waan van alledag...

Tot snel!
    Sas en Bert

• 01 Maart 2012 - 20:57

Gonnie:

Hallo JA . Dus veilig terug van weggeweest.
    Ik kom net thuis uit Leeuwarden. Vandaag ben ik per trein met een zus en haar dochter naar Leeuwarden geweest . Ik had jullie dus kunnen ontmoeten.
    tot gauw en slaap lekker!

• 06 Maart 2012 - 10:12

Marga Hesseling:

Hallo Ali en Joop,
    Welkom terug in Nederland. Prachtige reisverslagen en dito foto's waar ik erg van heb genoten. Wij zijn net terug van de zomervakantie op de skies in Oostenrijk.
    Gauw weer een afspraak maken en even weer bij kletsen.
    Hartelijke groet,
    Marga