Uitersten - Reisverslag uit Kuala Selangor, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Uitersten - Reisverslag uit Kuala Selangor, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Uitersten

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Selangor

Kuala Selangor, woensdag 22 Februari 2012

Het is tegen tienen als we Sungai Besar uit fietsen, niet zo slim want het is al heel warm. De variatie in de route vandaag is erg groot, we rijden 36 km over kleine tot zeer kleine wegen (gravelpaden). Een flink stuk langs zee, een wadden- en mangrovekust. De weg is soms heel smal, een spoor, maar er is goed te rijden. Weinig huizen en mensen. We genieten ervan, na al die drukke wegen. Twee keer moeten we echter over een stukje weg nummer 5, in beide gevallen om over een onvermijdelijke brug te fietsen. Samen ongeveer 8 km, een druk stukje, geen zijstroken, goed opletten dus.
Rond 2 uur fietsen we Kuala Selangor binnen, een oude sultanstad. Het ligt tegen een heuvel, Bukit Melawati. Deze zijn we opgewandeld om de oude Engelse vuurtoren te bewonderen. Boven heb je een prachtig uitzicht over de mangrovekust en de Straat van Malakka. Er zijn ook nog restanten van een Nederlands fort, en een museum van de sultan. Er lopen verschillende apensoorten rond, waaronder de silver leaf . De apenbaby’s hebben een oranje lijf en een zwart koppie. De apen zijn behoorlijk tam en niet opdringerig, we kunnen ze rustig bekijken, de apen kijken rustig terug. Ze zitten op de vreemdste plaatsen. Tegen 5 uur trekken we ons even terug op onze airco-gekoelde kamer, het is drukkend warm, in de verte klinken donderslagen maar van regenen komt het niet. Dat zal mogelijk vannacht weer gebeuren.
We eten bij een Indiaas restaurant, als we bijna klaar zijn komt het Franse fietsgezin binnen stappen Vaderfietser wil graag nog wat gegevens uit ons fietsboekje om op een veilige manier naar Klang te fietsen. Ze fietsen daarna door naar Malakka en we scheuren de betreffende bladzijden uit en geven een spoedcursus Nederlands: links, rechts, rechtdoor, brug. Hij is er erg blij mee. Leuk dat we hen hiermee kunnen helpen, fietsen over deze grote wegen, zeker met kinderen , is erg inspannend.
We zetten de wekker maar eens weer, we worden steeds later wakker. Dat wordt dan de laatste fietsdag van deze reis.
Groet, JA

• 23 Februari 2012 - 06:11

Carla En Dick Wind:

De reis zit er bijna op. Heel hartelijk dank voor de leuke reisverslagen en de prachtige foto's.
    Wij wensen jullie nog een fijne laatste week en een goede terugreis toe!
    Heel veel groetjes,
    Dick en Carla

• 23 Februari 2012 - 08:14

Joke:

Hoi Joop en Ali, is dat jullie hotel? Zeker kleurrijk, normaal gesproken zou ik niet eens op die paadjes komen en zeker niet FIETSEN. Geniet nog maar even van KL en niet te veel shoppen ;-)
    Vele knuffels en liefs. Bereid je maar voor op de stapel post xxxx

• 23 Februari 2012 - 11:14

Lia:

Dat valt niet mee over die smalle paadjes fietsen! Evenwichtskunstenaars.
    Ik heb weer een paar dagen lekker lui zitten genieten van jullie verslagen. Het leuke is, dat je, als je iets op het nieuws hoort uit de omgeving waar jullie zijn, meteen je oren spitst. Door de verhalen herken je soms de dingen en krijg je het idee dat je er ook iets van af weet.
    Het zit er nu bijna op, ik wens jullie nog een paar fijne dagen, een goed afscheid, een goede reis terug en tot gauw. Bedankt voor al het moois!
    Liefs, Lia.

• 23 Februari 2012 - 11:25

Hannie En Thom.:

Hi Ali en Joop,
    De laatste fietsdag!
    Welkom thuis!
    We hebben genoten van jullie reisbeschrijvingen en zien al weer uit naar een volgende fietstocht.
    Gauw tot ziens,
    Hannie en Thom.

• 23 Februari 2012 - 12:33

Margreet:

al is het de laatste fietsdag, je blijft toch wel vertellen ??!
    Blij dat jullie straks weer terug zijn .