Cheng Ho - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Cheng Ho - Reisverslag uit Klang, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Cheng Ho

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

29 Februari 2012 | Maleisië, Klang

Klang, dinsdag 28 Februari 2012

Bij het verlaten van het hotel raken we in gesprek met een medewerkster. Zij vertelt ons van alles over de nestelende zwaluwen in de hal. De nestjes worden geoogst voor de Chinese baas van het hotel. Zij geeft ons nog een tip voor een museum en een lunchadres, ook regelt ze vervoer naar het busstation later op de middag. We gaan op weg om de Heritage Trail walk af te maken. In de Heerenstraat bezichtigen we een gerestaureerd Hollands koopmanshuis en drinken vervolgens een kopje koffie aan het grachtje (de Melaka rivier). We zijn intussen al afgekickt van het fietsen, gewend aan de regen en de Hollandse taferelen rondom ons maken de terugkeer naar Nederland gemakkelijker. Als we ook nog een Hollands cafe zien en een politieagente patrouillerend op de fiets zijn we er bijna helemaal klaar voor!
De lunch gebruiken we in een theeproeverij, waarvan de eigenaresse aan Home Cooking doet. Als wij binnenkomen is zij net bezig met een thee ceremonie met Japanse toeristes, Ali schuift aan en kijkt toe.
Daarna gaan we naar het Cheng Ho museum , dat vertelt over de Chinese ontdekkingsreiziger Cheng Ho.
In het begin van de 15e eeuw heeft hij, in opdracht van de keizer, met een enorme vloot 7 ontdekkingsreizen uitgevoerd . In die tijd was China oppermachtig op zee tot aan de Afrikaanse oostkust.
De Europeanen kregen kans in dit gebied nadat Cheng Ho was overleden en de volgende keizer de deuren van China weer sloot voor de buitenwereld. Cheng Ho was Moslim en heeft op zijn reizen dit geloof verspreid in deze regio. We komen tijd te kort in dit bijzonder interessante museum, maar we moeten terug naar het hotel waar de taxi wacht.
Om 7 uur komen we weer aan in Klang, morgen gaan we alles klaar maken voor de terugreis.
Groet, JA

• 29 Februari 2012 - 13:47

Henny En Carolien:

jullie van harte bedankt voor deze mooie reis met de vele mooie plekken en foto,s. ook voor ons een reis om niet te vergeten met alle bijzondere culturen en gebouwen. ik zou zeggen een goede reis terug en tot gauw in nederland. heel veel liefs je broertje x x

• 29 Februari 2012 - 16:16

Johan En Gerda:

Alles klaarmaken voor de terugreis... het zit er nu ook voor jullie op. We wensen jullie een goeie vlucht (waar jullie tijd genoeg hebeen om nieuwe plannen te maken!!) en succes met het re-integreren in Nederland, groetjes vanuit Hoogwoud

• 29 Februari 2012 - 16:25

Hilja:

Bedankt voor het dagelijks "meereizen". En een prettige vlucht terug. Groetjes.

• 29 Februari 2012 - 19:05

Joke:

Lieve Joop en Ali, de kachel staat aan en heb intussen afscheid van mijn tijdelijk verblijf genomen en mijn auto op eigen plekje weer neer gezet, dus met andere woorden WELKOM THUIS.
    Goede reis en vele knuffels xx

• 29 Februari 2012 - 20:55

Carla En Dick Wind:

Nogmaals dank voor de leuke verslagen en een hele goede terugreis gewenst.

Groetjes

• 29 Februari 2012 - 22:30

Margreet:

Ali, laatste foto: ben je zo slank geworden????????????????? Of wist ik niet meer hoe slank je altijd al was? Verheug me erop jullie weer te zien. Op welke dag arriveren jullie weer in Beijum??