Rare lui, die Zwitsers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Rare lui, die Zwitsers - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Rare lui, die Zwitsers

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

16 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Khao Sok NP, zondag 15 Januari 2012

Gisteren, in het Greenview Resort, waren we niet de enige gasten. Vlak na ons arriveerde een groep fietsers, Duitstalig, onder begeleiding van een volg/materiaalwagen. De regen was net begonnen, dus geen gelegenheid tot een gesprek. ’s Avonds in het restaurant namen ze plaats aan een lange gedekte tafel en hielden zich absoluut niet met de andere gasten bezig. Het was vooral de leider van de groep die alle aandacht opeiste. De andere groepsleden zaten er wat verloren bij.
Vanmorgen komen we in onze fietskleding de ontbijtzaal binnen, ook de groep is grotendeels aanwezig. Ook nu geen enkele poging tot contact, iets dat we nog nooit met fietsers onderling hebben meegemaakt. Gekscherend komen we tot de conclusie dat het alleen maar Zwitsers kunnen zijn, ondanks de positieve ervaringen opgedaan met Zwitserse fietsers in Noord Thailand en Laos.
Bij het uitchecken van het hotel blijkt onze conclusie de juiste, het is inderdaad een Zwitserse groep die onder begeleiding een tocht door Thailand maakt, dit staat heel duidelijk vermeld op de grote aanhanger die meegevoerd wordt. Zelfs een CH-vignet is aanwezig. Een aantal fietsers staat al in vol ornaat klaar, superschone racefietsjes, gepoetste schoentjes, strakke (reclame)pakjes dan wel een tenuetje met de Zwitserse vlag op borst en rug. We lopen naar onze gepakte fietsen en nog steeds geen enkel contact, we voelen ons ook niet geroepen tot een initiatief. In volle verbazing stappen we op onze fietsen en rijden weg. Onderweg filosoferen we nog wat verder, de Thaise begeleiders poetsen elke dag de fietsen en de schoenen, tillen de bagage in de aanhanger, jagen de honden weg en maken de Porta Potti schoon, gewoon tegen een boom pissen is er voor deze jongens ook niet bij.WATJES!
Na ongeveer 20 km worden we door de groep gepasseerd. Een rijder roept spontaan “Hup Hup” en samen rijden ze in colonne verder, de volgauto met aanhanger beschermend er achter. Om (vrij) met Obelix te spreken;” Rare lui, die Zwitsers”.
De route voert weer van de kust af, we gaan het binnenland van Thailand in. Dit betekent dat we de bergrug tussen de West- en Oostkust over moeten. Voordat we deze klim aangaan, tanken we bij in een winkeltje. Daar worden de meeste contacten met de plaatselijke bevolking gelegd. Ook nu weer.
De natuur is prachtig, de klim pittig, maar dat komt vooral door de vochtige warmte. Kletsnat van het zweet, Joop kan zijn shirt zelfs uitwringen, komen we boven. Hier een schitterend uitzicht, bergen, jungle en oerwoudgeluiden rondom. Vanaf hier is het nog maar een klein stukje tot het Kha Sok Nationale Park.
Ons overnachtingsadres, tip van Johan en Gerda, ligt 700m bij de ingang van het park vandaan. Een prachtige bungalow in een nog mooiere tropische tuin Morgen willen we het park in.
Groet, JA

• 16 Januari 2012 - 09:38

Margreet:

wij hebben op vakantie ook nooit contact met Zwitsers ! Dat is inderdaad erg raar. Gewoon sociaal gestoord dus. Geweldige verhalen .................... HIer heeft de vorst haar intrede gedaan. De weilanden zijn wit en het is koud.
    Veel plezier !

• 16 Januari 2012 - 09:38

Lia.:

Vreemde belevenis met die Zwitsers, dat 'hup-hup' hadden ze ook wel achterwege kunnen laten!
    Wat een schatjes hè, ze zijn al ingepakt , je kunt ze zo mee nemen.
    Veel plezier en genieten in Khao Sok!
    Groetjes.

• 16 Januari 2012 - 09:41

Margreet:

wat is trouwens een DAZER ?

• 16 Januari 2012 - 10:32

Lia.:

Hoera, weer een rara! Nu van Margreet. Volgens mij is een dazer een electronisch dingetje om honden mee op afstand te houden. Ondertussen weet ik ook wat een mossel is.
    Groetjes.

• 16 Januari 2012 - 15:34

Joke:

Hoi Joop en Ali
    De groetjes van iedereen uit Georgie vele knuffels en natuurlijk van Nona