Vaarwel Cambodja - Reisverslag uit Amphoe Aranya Prathet, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Vaarwel Cambodja - Reisverslag uit Amphoe Aranya Prathet, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Vaarwel Cambodja

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

29 December 2011 | Thailand, Amphoe Aranya Prathet

Aranyaprathet, woensdag 28 December 2011

Vandaag verder over de “Afsluitdijk”, een stukje van 45 km naar de Thaise grens. Het verschil met gisteren is dat alleen de aanleg van een spoorweg, naast de highway (nu nummer 5) enige afleiding biedt. Halverwege de route komen we weer fietsers tegen, nu worden we ingehaald. Het is een leuk stel, we besluiten om bij een bakje koffie wat ervaringen uit te wisselen. Vanavond logeren we in het zelfde hotel en gaan daar verder praten.
Gisteren, en ook weer vandaag, zien we langs de weg constructies bestaande uit een TL-buis, daaronder een plastic lap en een bakje( kuiltje afgedekt door plastic) met water. We hebben ons afgevraagd wat de bedoeling zou kunnen zijn en denken het antwoord nu te weten. We geven jullie graag de kans om hierin mee te denken. Enkele kilometers later blijkt onze oplossing de juiste te zijn. We geven later het antwoord, vergezeld van foto’s.
We naderen de grensovergang en vinden het toch wel jammer Cambodja te verlaten. Qua natuurschoon hebben we niet de mooiste delen bereisd, maar de ontmoetingen met de mensen onderweg en bij de onderkomens hebben ons hart gestolen.
Verder probleemloos Thailand weer ingereisd, de formaliteiten namen een dik uur in beslag. Nu rijden we weer links alsof we niet anders gewend zijn.
Groet, JA

• 29 December 2011 - 10:49

Willemijn :

Rijst voorkweken?

• 29 December 2011 - 13:12

Henny En Carolien:

een manier om insecten te bestijden . in het water zullen wel beesten zitten die de gevallen insecten op eten. zo niet vertel het ons maar bij de volgende verhalen en foto,s. heel veel liefs en alvast een prettige jaarwisseling. jullie hebben het eerder dan ons en het vuurwerk zal ook wel anders zijn met veel meer knallen dan siervuurwerk. heel veel plezier nog je broertje x x x

• 29 December 2011 - 13:31

Joop En Ali BoumanSchuil:

Henny, jij zit dicht bij de oplossing, maar het is nog niet helemaal juist.
    Het voorkweken van rijst gebeurt op een bijveld. Na opkweken wordt het handmatig, stuk voor stuk, overgepland in het rijstveld.
    Vanmorgen in Thailand hebben we dezelfde soort constructies gezien, met dit verschil: de lamp hangt verticaal, de plastic lap is nu van golfplaat en er staat een gewone teil onder.

• 29 December 2011 - 14:40

Eastreuper@home Nl:

ik griezel van slangen en al helemaal van gebakken slangen.
    hebben jullie geen zin in een lekkere oliebol ?
    daarom de beste wensen voor 2012 en fietse maar weer.
    hartelijke groeten van eggo.

• 29 December 2011 - 15:57

Lia:

Ik kom net thuis uit Limburg en moet gelijk aan 't werk! Natuurlijk weer blij met de verslagen en de foto's.
    Ik denk dat 't muskietenvallen zijn. 's Avonds, als het donker wordt, brandt die lamp, komen de muskieten, vliegen tegen de lap, vallen in het water en de kikkers die in de bak zitten hebben een lekker hapje? Er zit natuurlijk nog veel meer vliegend ongedierte en die zijn dan ook de pineut.
    Ik stop nu, de verslagen moet ik nog goed bekijken.
    Groetjes, Lia en Ybe.

• 30 December 2011 - 13:17

Emjo:

We zullen het morgen aan ole vragen! Morgen mailen we meer! Xx