4000 eilanden - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu 4000 eilanden - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

4000 eilanden

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

12 December 2011 | Laos, Vientiane

Don Khong Island, zondag 11 December 2011

We vertrekken gezamenlijk uit het Ecolodge en rijden de eerste 10 km dezelfde weg terug om weer dirty te worden.
Bij weg 13 aangekomen nemen we (voorlopig) afscheid van Johan en Gerda en fietsen in eigen tempo de resterende 80 km naar Don Khong Island. De staat van de weg is perfect, alleen in het begin worden we gepasseerd door vele grote VIP bussen en kleinere minivans. Ze racen richting Cambodja. Na 10 uur houdt deze verkeersstroom op en rijden we over een heel breed ‘fietspad’, vlak en een windje in de rug.
De kilometers vliegen voorbij. Links van de weg ligt het natuurpark en rechts van ons de Mekong, die we niet kunnen zien. De weg ligt deels op een verhoging, naast de weg zien we vele poelen. Ook hier heeft men last gehad van de vele regenval/overstroming. De waterbuffels zijn wel blij met deze poeltjes.
Met een pontje worden we weer overgebracht. Op het eiland treffen we weer het Franse fietsechtpaar, ook al ontmoet in Champassak en de Ecolodge. Ze bevelen het Soukhan Hotel aan, schone kamers met prima toilet en een mooie tuin. Een goed advies. We blijven twee nachten op dit eiland, gaan morgen een eilandtoer maken op de fiets. Dit gebied wordt de 4000 eilanden genoemd, de Mekong is hier op zijn breedst, maximaal 14 km. Een aantal van deze eilanden zijn zeer in trek bij backpackers en dreigen een hoog Vang Vieng karakter te krijgen, veelal tot afgrijzen van de lokale bevolking. We slaan deze eilanden maar over en houden het bij dit eiland, het grootste van de eilanden.
Dit wordt tevens onze laatste dag in Laos, daarna gaan we Cambodja in.
Groet, JA

• 12 December 2011 - 05:27

Joke:

Hallo Joop en Ali, wat weer een paar mooie plaatjes.
    Zit nog in het ziekenhuis, moest even in de computer en dacht kijk even of jullie weer "online"zijn.
    Kijk straks nog even naar de andere verslagen, vele knuffels en veel plezier xx van ons allen -1 ;-(
    Doei doei

• 12 December 2011 - 12:40

Lia:

Heerlijk, zo'n modderbad voor die buffels!
    Ali, ik kan me zo verplaatsen in dat heerlijke gevoel op de fiets met de wind in de rug!
    Leuk plaatje van Joop onder de papajabomen.
    Groetjes.

• 12 December 2011 - 16:18

Harrie/ina:

Fijn dat jullie het naar de zin hebben.Wij hebben vanmiddag de
    kerstboom opgetuigd.Het (voor Ali) bekende vogeltje zit evenals
    de naar schatting vorige 55 a 60 jaar boven in de boom.Nostalgie!!!
    groetjes Harrie /Ina