Badderen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Badderen - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Badderen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

27 November 2011 | Laos, Vientiane

Kasi, zaterdag 26 November 2011

De tocht die wij vandaag fietsen is zo wonderschoon dat het nauwelijks in woorden is te vatten. Ook de foto’s doen onvoldoende recht aan de omgeving, het is weer wat heiig. In de loop van de dag doemt het karstgebergte op. Altijd als wij karstgebergte zien is het regenachtig, nevelig, mistig of heiig. Vandaag is het hoogste punt van de reis bereikt, 1430m vlak voor Phou Khoun. Op zich niet spectaculair hoog, zeker niet in vergelijking met onze China-reis. De afgelopen dagen is het steeds klimmen en dalen geweest, de hoogtemeters zijn wel gemaakt. Hoe dan ook is de zwaarte van de beide laatste etappes ons enorm meegevallen. We zijn gisteren en vandaag andere fietsers tegengekomen, een Cyprioot, Duitsers en een Nederlander. Zij fietsen allemaal de route in omgekeerde richting, behalve de Nederlander.
De dagetappe voor vandaag is al in het middaguur afgerond, we besluiten door te rijden naar het Bor Num Oon resort, hier zijn hotsprings. De naam “Resort” is wat hoog gegrepen, bungalows zijn erg klein en bedompt, de kamers echter ruim,schoon maar zeer eenvoudig. Er wordt vanuit gegaan dat er in de hotspring wordt gebadderd. Dat hebben we ook gedaan, met de fietskleren aan. Heerlijk warm, rustig en kristalhelder water.
De hotspring wordt voornamelijk gebruikt door de locale bevolking en passerende vrachtwagen chauffeurs. We zijn benieuwd hoe lang het duurt voordat de commercie hier toeslaat. Samen met de Nederlander, die hier ook overnacht, gegeten. Prachtige verhalen gehoord, hij reist al twee jaar per fiets de wereld door. Hij is begin 50 en heeft in Nederland alles opgezegd, gaat pas terug als het geld op is. Wel heeft hij wat zorgen in verband met de euro-perikelen. Hij komt op ons volkomen onthaast over, mooi is dat.
Morgen door naar Vang Vieng, een dag eerder dan gepland.
Groet, JA

• 27 November 2011 - 10:39

Henny En Carolien:

best wel leuk om de eerste te zijn . nu snap ik joke en caro ook wel . maar broer is dat handel wat ik zie .eigenaar van zo,n hot spring????? toerisme komt van zelf over een tijdje . KOPEN BROER beter dan onze euro als investering .net als altijd super mooie foto,s succes verder en niet te snel fietsen anders missen we te veel foto,s. je broertje

• 27 November 2011 - 13:20

Lia:

Oh, wat heerlijk! Vers van de pers en dat op zondag middag, de dag is weer goed met zulke foto's.
    Wat doen jullie nog in Nederland! Jullie kunnen net als majesteit zeggen: wie zijn wij dat we dit mogen meemaken!
    Groetjes, Lia.

• 27 November 2011 - 15:00

Caroline:

Wat weer een wonderschone plaatjes!
    En veel verslagen! Kan het tempo waarin jullie verslag doen niet bijhouden, maar ja, hier moet wél gewoon gewerkt, opgevoed, schoongemaakt, ge-socialized, gedicht, geknutseld, én getennist worden.......haha
    Neem het allemaal goed in je op, deze prachtige ervaringen.
    Groetjes!

• 27 November 2011 - 20:37

Joke:

Hallo Joop en Ali, voor jullie midden in de nacht, denk 3,30 uur, voor mij begint de nacht.
    Het lijkt me wel wat als jullie daar je onderkomen gaan vestigen.
    Ik kom daar wel na afloop de massage geven en blijven zo wat dichter bij elkaar en de natuur.
    Ook goed voor Erwin, denk beestjes genoeg.
    Wat zou dat heerlijk zijn daar een resort op te zetten.
    Samen met je broers en zus en aanhang, gelijk een verpleegster en masseur, een techneut enz. in het complex, wat wil je nog meer, maar goed dromen moet je koesteren, dat doe ik ook.
    Vele knuffels en succes verder xx doei doei

• 27 November 2011 - 22:13

Neef Van Achterop:-):