Zware etappe? - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Zware etappe? - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Zware etappe?

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

27 November 2011 | Laos, Vientiane

Kiew Ka Cham, vrijdag 25 November 2011

Bij het uitrijden van de stad komen we tot de ontdekking dat de aalmoesprocessie ook in de buitenwijken plaats vindt. Nu is het de locale bevolking die geeft, geen gedoe er omheen. Geen toeristen en opdringerige jongetjes. De knielende kinderen krijgen van de monniken snoepgoed toegestopt. Op een gegeven moment blijven de monniken staan en zing-zeggend (chanten?) voeren ze een ritueel uit. Intussen sprenkelen vrouwen water over de grond. We stellen onze indruk van gisteren weer bij.
Na 25 km drinken we een lekkere Lao koffie en begint de eerste klim van 15 km. Deze klim is veel minder zwaar als we verwachten. Op een enkel steil stukje na, is het een geleidelijke klim. Helaas wel de eerste materiaalpech, er breekt een bevestigingsboutje van de voordrager. Een tie-wrap doet hier wonderen en fixeert het geheel. De omgeving is schitterend, met erg mooie vergezichten. Het is opnieuw heiig, op de foto’s komen deze uitzichten niet goed over. Helaas.
Onderweg, de foto’s spreken voor zich, zien we weer van alles gebeuren. De tweede klim, weliswaar veel langer, valt ook niet tegen. Ook nu een zeer gelijkmatige stijging onder prima omstandigheden. Nauwelijks wind, een mooi zonnetje en ongeveer 25 graden. Niet al te veel verkeer en weinig wegbeschadigingen. Kiew Ka Cham ligt op ongeveer 1400m hoogte en na zonsondergang koelt het sterk af, voor het eerst een fleece en sokken aan. De dorpsbevolking heeft zich buiten rond walmende vuurtjes geschaard. Wij kruipen zo lekker onder een dik dekbed.
Groet, JA

• 27 November 2011 - 10:29

Henny En Carolien:

ben weer trots op je broer net ons vader weet ook alles weer klaar te maken met tie wrap en duke tape heel veel plezier en weinig pech meer onder weg je broertje

• 27 November 2011 - 13:26

Lia:

Heb de verslagen in de 'verkeerde volgorde' bekeken. Maar niet minder verrast. Fantastisch!
    Wees vooral voorzichtig met die gemaakte fiets, die fantastische tie is natuurlijk al vervangen!
    Groetjes, Lia.

• 27 November 2011 - 20:07

Joke:

Hoi Joop En Ali, weer bedankt voor de mooie plaatjes, toch handig die plastic dingen voor onderweg :-) vele knuffels je zus