Fiets en boot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Fiets en boot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Fiets en boot

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

10 November 2011 | Thailand, Bangkok

Tha Ton, woensdag 9 November 2011

Om half negen vertrekken we naar ons volgende onderkomen, een gecombineerde fiets- bootreis.
We fietsen weer over landelijke wegen. Dit is het voordeel van fietsen in Thailand, de infrastructuur is hier veel beter dan bij voorbeeld in Vietnam. Onderweg zien we bij elk huis een grote zwarte “ketel” langs de weg staan. De betekenis hiervan ontgaat ons in eerste instantie. We bedenken van alles, uiteindelijk gaan we gewoon kijken en tillen de deksel op. Het is gewoon een Thaise kliko, gemaakt van autobanden. Landschappelijk is de route weer fraai met prachtige uitzichten. Onderweg treffen we nog twee fietsers, hij uit Brisbane en zij uit Florida. Ze hebben elkaar via een internetsite (crazyfriends) ontmoet en fietsen een tijdje samen op. Ze zijn vreselijk jaloers op ons fietsboekje, typical Dutch. Ze hebben al eerder Nederlandse fietsers ontmoet met deze boekjes. Zelf fietsen ze op een gewone (auto)kaart, de landelijke weggetjes worden dus volledig gemist. Om half elf komen we in Tha Ton aan en kopen de kaartjes voor de longboat naar Chiang Rai, met als wens ons halverwege af te zetten bij My Dreams guesthouse. Bij het verkoopkantoor lukt het twee dames (Karen minority) Ali wat prullaria te verkopen. Als dank mag Joop met de dames op de foto.
Rond half een worden de fietsen ingescheept, daarna de passagiers. Een internationaal gezelschap, Canadezen, Zwitsers , Duitsers, Nederlanders en een Thai. Een schitterende tocht, deels door de jungle.
Bovendien moeten er enkele stroomversnellingen gepasseerd worden, dus de reddingvesten moeten aan. Leuk spannend en soms last van boegwater.
We worden bij My Dream al opgewacht, fietsen en tassen worden aan wal gebracht. De bungalow (riverview) is, zoals het in het landschap ligt, een droom. De rest van de middag brengen op de veranda door en vinden onszelf enorme bofkonten.
Morgen fietsen we over gedeeltelijk onverharde weg naar Chiang Rai.
Groet , JA

• 10 November 2011 - 07:23

Joke:

Hoi Joop en Ali, wat staat dat hoedje je goed Joop en Ali wat zijn je benen gespierd.
    Kom net thuis en eh gefeliciteerd ;-), ga zo slapen en einde van de middag naar Henny.
    Wens jullie veel plezier en genieten, doen wij ook van jullie xxxx

• 10 November 2011 - 08:50

De Brabanders:

Hoi Joop en Ali
    Hebben jullie memo gekregen in het thaise resort. Leuk, wij zijn daar gebleven en hebben vandaag jullie reisverslag gelezen zodat wij ook kunnen zien wat ons te wachten staat op de boottocht naar my dream. Wat is het toch geweldig om hier in Thailand te mogen fietsen. Wij genieten er ook enorm van. Wij wensen jullie nog een hele fijne reis en.... leuk om jullie ontmoet te hebben.
    Groetjes van Corrie, Jan, Lianne en Chris
    dethaisefietsers.waarbenjij.nu

• 10 November 2011 - 15:31

Margreet:

en wat zit je haar goed, Joop ! Ik ben stik-jaloers. IK WIL OOK !! met de auto dan natuurlijk. Kom net van A.H. en ben nou al moe............. Het begint hier aardig koud gte worden, handschoenen weer aan vandaag. Verder is hier nix te beleven, saai als altijd ! Ons enige lichtpuntje zijn jullie verslagen, snik, snik.

• 10 November 2011 - 21:15

Dick En Carla:

Bofkonten zijn jullie inderdaad! Hier is het grauw en mistig de hele dag. Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen met de prachtige foto's.