Bij de tandarts - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bij de tandarts - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bij de tandarts

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

11 November 2011 | Thailand, Chiang Rai

Chiang Rai, donderdag 10 November 2011

Met het geluid van een ruisende rivier op de achtergrond slapen we heerlijk in. ’s Morgens worden we gewekt met oerwoudgeluiden en vogelgekwetter. We blijven nog even lekker liggen, het is koel en we hebben gewoon onder een deken kunnen slapen. We gaan vanwege alweer een korte etappe niet al te vroeg op pad. De eerste kilometers rijden we over een zogenaamde dirty road, grind, keien en kuilen. Het gaat steil op en neer. Als we weer op een asfaltweg rijden, komen we langs een olifantencentrum. Hier kan je een ritje op een olifant maken. We hadden op de weg al hele grote drollen gezien, moest haast wel van olifanten zijn bedachten we. Even verder op komen we alweer collega-fietsers tegen. Het zijn Nederlanders, ze zijn op weg naar het overnachtingadres waar we net vandaan komen. Acht jaar geleden zijn ze daar ook al geweest. We zijn het met elkaar eens dat het een bijzondere plek is. Zij gaan ook een toer door Laos en Cambodja maken. Zo te zien gaat het daar druk worden met fietsers. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Bij het afscheid nemen ziet Joop dat de Nederlander een bekend kralenarmbandje bij zich heeft. Bij navraag inderdaad voor 100 yuan gekocht van een monnik uit Li Jiang( China). We hebben er met zijn vieren hartelijk om moeten lachen en noemen het een geval van grappige religieuze oplichting. Joop heeft zijn armbandje thuis gelaten. Achteraf jammer.
We zijn vroeg in Chiang Rai en nemen onze intrek in het Golden Triangel Inn hotel. Vervolgens, en nu komt het… gaan we naar een tandarts! Afgelopen dagen zijn er kleine stukjes van een vulling van Ali’s voortand afgebrokkeld. We durven zo niet Laos/Cambodja in. Het lijkt trouwens ook niet mooi en de randjes voelen vlijmscherp aan. Navraag onderweg leert dat er hier in Chiang Rai 2 goede vrouwelijke tandartsen zijn. In Chiang Mai hebben we al zeer moderne tandheelkundige kliniekjes gezien. Bij de receptie adressen gevraagd en toch wel gespannen op weg. Na even wachten mag Ali plaats nemen in de stoel. De behandeling verloopt naar wens, niet anders dan thuis in Nederland. Het ziet er weer pico bello uit. Straks ,als het donker wordt, gaan we richting rivier. Vandaag en morgen wordt in Thailand het Loi Krathong feest gevierd. Later meer hierover.
Groet, JA

• 11 November 2011 - 07:12

Ole:

Hallo opa en oma hoe gaat het met jullie in Thailand.hoe gaat het bij de tandarts oma,en was het leuk ik denk van wel.En hoe was het bij het olifantencentrum hebben jullie er op gezeten,ik denk van wel.Hebben jullie ook en reis op een olifant gedaan.We gaan nu naar school

• 11 November 2011 - 09:26

Mooi:

wederom achterop de fiets aan het mee gaan....erg leuk zo'n "vakantie"

• 11 November 2011 - 09:27

Stefan:

ik zit dus achterop hahaha

• 11 November 2011 - 11:39

Joke:

Hoi Joop en Ali, wat een belevenis naar de tandarts, thuis al niet prettig maar daar?
    Zweten he, ;-) Het blijft een mooi gezicht, "fietsen langs de olifanten".
    Gisteren was het gezellig, nu de lampionnetjes nog. Vele knuffels en liefs xxxx

• 11 November 2011 - 15:37

Jan En Ina:

Wie verre reizen doet kan veel verhalen en dat doen jullie zeker. Met mooie foto's er bij om het aanschouwelijk te maken. We genieten er dagelijks van. Onze hartelijke groeten.