Food Court - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Food Court - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Food Court

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

09 Februari 2012 | Maleisië, George Town

George Town, woensdag 8 Februari 2012

De ochtend rustig doorgebracht bij de residentie, klusjes doen, lezen en internetten. De binnenstad van George Town staat op de Wereld Erfgoed lijst, dit gebouw is een van de monumenten en is nu een betaalbare, luxere homestay.
Tegen de middag fietsen we langs de kustweg naar Batu Ferringhi, waar de mooiere stranden zijn. Het is hier op dit moment erg rustig. Er zijn alleen oudere toeristen, die in de hier aanwezige luxe resorts verblijven. We hebben, na een aantal dagen stad, nog wel zin in een dagje niks doen op het strand en reserveren voor vrijdag en zaterdag een kamer in Ali’s Guesthouse. We luieren wat op het strand en fietsen dezelfde weg weer terug, nu naar onze Chinese “stamkroeg” in de Lebuh Chulia om een biertje te drinken. Hier komen vaak dezelfde gasten, over het algemeen oudere backpackpackers, we worden door een van hen, een Canadees waar we eerder mee gesproken hebben, uitgenodigd aan te schuiven. Even later zitten we in een groepje met 5 nationaliteiten. Op een na allemaal backpackers van onze generatie. Het grote verschil tussen de oude- en de jonge backpacker is de rugzak. De oude backpacker draagt een kleine rugzak, de rest wordt in een trolley-koffer mee getrokken.
We gaan eten in een Food Court, elk stalletje rondom het centrale eetplein, heeft zijn eigen specialiteit. De tafels zijn genummerd, bij de bestelling van het eten geef je ook je tafelnummer door. Het eten wordt gebracht en direct afgerekend, dus je rekent soms wel vier keer af. Het serviesgoed wordt centraal ingezameld en afgewassen, elk stalletje heeft een eigen kleur. Alles is plastic, ook de eetstokjes. Wij gaan vandaag voor Penang specialiteiten.
Groet, JA

• 09 Februari 2012 - 05:51

Joke:

He Ali wat knap dat de sliertjes blijven hangen. Het valt me toch wel op dat alles in Maleisie wel heel kleurrijk is en lekker zonnig ;-) Ondanks de kou gaat de 11 steden tocht niet door in Balk enz is het ijs geen 15 cm dik en veel open stukken. xx

• 09 Februari 2012 - 14:01

Margreet:

nou, wat een enorm gezellig eettentje, zeg ! Wij vieren a.s. zaterdag Jan's 61ste verjaardag in ons eigen knusse huisje, ha, ha. Het dooit hier. De 11-steden-tocht gaat NIET door; wat heb ik aan het feit dat ik ingeschreven sta: ik word altijd uitgeloot.

• 09 Februari 2012 - 16:10

Emjo:

In Batu Ferrighi zit naast het lone pine resort een geweldige foodcourt! Zeker proberen, zelfde principe, fruitsap 2,5 ringgit! Wij zaten trouwen in het lone pine. geweldig!! Ook proberen daar de fish spa en de massages. Tegenover de foodcourt. Typisch maleisisch is de nasi lemak, ook proberen! Hier alles prima! Dikke kus