Strandtaferelen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Strandtaferelen - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Strandtaferelen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

06 Januari 2012 | Thailand, Hua Hin

Hua Hin, donderdag 5 Januari 2012

We hebben drie mogelijkheden om Bangkok uit te komen: we fietsen alles, we fietsen naar het busstation of we fietsen niet. We kiezen de laatste optie, we regelen telefonisch via de reisagent van AWOL een privé busje. Om half negen staat het busje voor, de fietsen kunnen er rechtop in en we rijden de ochtendspits van Bangkok in. Het verkeer is nu toch wel aanzienlijk drukker dan bij onze binnenkomst. De vrije dagen van de Thai zijn voorbij en ook het tijdstip is een iets andere. We staan regelmatig minutenlang voor een stoplicht te wachten. Het duurt ruim een half uur om de expressway te bereiken, maar dan gaat het heel snel. Om elf uur staan we aan de boulevard van Cha-am , op het strand is het erg rustig. In het stadje zijn veel Nederlandse pensionado’s die hier overwinteren. Daar zijn we achter gekomen tijdens het drinken van een kopje koffie. Met onze volbepakte fietsen krijgen we veel aandacht, de kofiiedrinkende Nederlanders ,” hier is de lekkerste koffie van Cha-am”, willen het naadje van de kous weten. Voor het eerst dat ze doortrekkers zoals wij zien. Ze vinden onze verhalen leuk, maar niet om na te doen.
Via een landelijke rustige weg komen we al vrij snel (het is maar 30 km) in Hua Hin aan. Hua Hin is erg populair bij Thai uit Bangkok en overwinteraars, dus er wordt in de wijde omgeving flink gebouwd. Er verrijzen hoge flats (zoals aan de Spaanse costa’s), maar er worden ook huisjesparken gebouwd. Soms is de bouw halverwege gestopt, de boel staat te verloederen, er naast wordt weer een nieuw project opgestart. Voor ons een beetje onbegrijpelijk.
In Hua Hin vinden we al snel een brandschoon guesthouse, uitzicht op zee . Om de hoek bevinden zich bars en eethuisjes, en aan de voorkant uitzicht op het Hilton hotel. Familie gerunde guesthouse’s vinden we toch het leukst, op het bed liggen lakens met Tweety figuren, er zijn handdoeken met konijntjes, kussenslopen met birdies, dus geen boutique hotel gedoe of design, maar alles doet het en is aanwezig Airco, koelkast, TV,WiFi,balkon en een goed matras.
We trekken onze badkleding aan en gaan het strand verkennen. De strandstoelen en bedden worden als terras beschouwd, een drankje bestellen is genoeg om je te kunnen nestelen. Nou, dat is voor ons geen probleem. We bestuderen en bespreken uitgebreid de strandtaferelen. Het lijkt erg cliche, maar het is echt waar, opvallend veel mannen op leeftijd met jongere Thaise dames, vaak hand in hand. Zijn de Thaise mannen misschien niet macho genoeg? Ze deinzen er niet voor terug om met doekje, plumeau en schortje voor, de ligbedden schoon te maken en op te ruimen. Het kan natuurlijk ook een kwestie van geld zijn.
Op de terugweg wordt Joop wederom verrast door de structuur van het zand. Hij heeft nog nooit dit soort zand aan zijn voeten gevoeld, hij vindt het heerlijk. Ieder zijn smaak/gevoel. Het ligt echter voor het Hilton hotel, dus we vragen ons nu af of dit speciaal gearrangeerd is. Hoe dan ook een prima voetgevoel.
Een paar uur later hebben we ook een prima mondgevoel, door o.a. Thaise mosselen met oestersaus.
Groet, JA

• 06 Januari 2012 - 10:35

Eggo:

ben jij dat joop in die ligstoel of is dat iemand uit een afrikaans land,
    wat een kleur.

• 06 Januari 2012 - 13:14

Joke:

Hoi Ali, leuk hoor die bikini, dat ze joun cub maat hebben ;-) Joop je ziet er erg THAI uit;
    Heerlijk zo'n warm land, dat terrasje zal in Georgie wel wat anders zijn, maar heb er wel veel zin in. vele knuffels doei doei, mijn 7 nachtjes beginnen weer xx

• 06 Januari 2012 - 13:51

Carla En Dick Wind:

Wat heerlijk die stranden. Wij verzuipen hier bijna door de storm en regen. Tolbert, Ten Post en Ten Boer zijn ontruimd omdat de dijken het bijna niet meer houden en overstromen. We worden jaloers op jullie (ha ha).
    Groetjes,
    Carla