Happy New Year - Reisverslag uit Ban Phe, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Ban Phe, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

01 Januari 2012 | Thailand, Ban Phe

Ban Phe, zondag 1 Januari 2012

Zaterdagochtend zijn we, vanaf onze strandbungalow, weer getuige van een prachtige zonsopgang, nu boven zee. We fietsen eerst een stuk langs de kust, daarna weer langs garnalenkwekerijen en vervolgens veel door bos in het achterland. De wegen zijn mooi en hebben heuse fietsstroken. Het golft wat op en neer. Het is een warme dag, een kokos-waterijsje gekocht bij een langsrijdende ijsverkoper, gaat er goed in. Bij de volgende kuststrook wordt het al meer toeristisch, we zien westerlingen op het strand liggen. Veel van het type: te dik, te kleine zwembroekjes en veel tattoo’s.
Onder de bomen langs het strand hebben zich Thaise families genesteld voor een uitgebreide picknick. De auto’s staan er pal naast, niks geen parkeerproblemen. Veelal zijn het pick-up trucks en het is verbazingwekkend wat daar allemaal uitkomt, o.a. enorme koelboxen, familieleden, kookgerei, warmhoudbakken voor rijst en grote hoeveelheden (fris)drank. Heb je toch nog trek, overal wordt bij stalletjes sea-food verkocht, verser kan niet. We vinden het een leuk schouwspel.
Tegen twee uur komen we bij ons gasthuis aan, de gereserveerde mooie en grote suite heeft 2 balkons, met uitzicht op de haven. Hier vertrekken de boten naar het eiland Ko Samet, het populairste eiland langs de Thaise oostkust. Vandaag extra druk vanwege de jaarwisseling.
Wij besluiten het feestje van het guesthouse bij te wonen, een buffet in de tuin opgeluisterd met Karaoke, maken we dat ook eens mee. Het feestje komt niet goed op gang, de meeste zangers zingen vals, maar wel uit volle borst. Uitzondering is een Amerikaan die een nummer van de Eagles prima vertolkt.
Na het vuurwerk, in totaliteit erg bescheiden, zijn we om half een naar bed gegaan. Het feestje gaat nog door, maar wij vallen direct in slaap. We hebben afgelopen 3 dagen ruim 300 km gefietst en zijn niet meer gewend zo laat naar bed te gaan.

Wij wensen alle volgers een gelukkig en gezond 2012.
Groet, JA

De oplossing van Ra Ra…. is door mijn broer bijna goed en door Thom (en Willemijn in de herkansing) helemaal goed beantwoord. Behalve het kruiden van de insecten gebeurt niet in de opvangbak maar nadien, voordat ze de frituur in gaan. De meeste insecten zijn krekels, maar ook allerlei torrensoorten De krekel eet je in z’n geheel, de tor moet worden ontdaan van schild en kop. De krekel smaakt prima, knapperig en je proeft alleen de kruiden. Joop koopt een zakje, lekker bij de borrel , samen met Johan en Gerda. Ook andere mensen op het terras “smullen” mee, niet iedereen is enthousiast. Het is wel een prima eiwitbron.

• 01 Januari 2012 - 07:22

Jan En Ina:

Laten wij dan nu eens de eersten zijn om jullie een in alle opzichten een goed en gezond 2012 te wensen. Met de hartelijke groeten er bij. En een prettige voorzetting van de avontuurlijke reis.

• 01 Januari 2012 - 09:11

Harry Ina:

Wij wensen jullie een gezond en blij jaar toe en nog veel plezier op jullie reis

• 01 Januari 2012 - 09:17

Henny En Carolien:

een gelukkig en gezond en vreugde vol nieuwjaar . hopen dat we dit jaar onze dierbaren bij ons mogen houden en een beetje geluk is ook niet verkeerd. een ding is zeker dit pakken ze je niet meer af. heel veel plezier en succes. jammer dat ik er naast zat. volgende ra-ra ga ik winnen als die nog een keer komt( denk het wel ) heel veel liefs je broer. p.s. ook nog alle beste wensen van nona en familie x x x

• 01 Januari 2012 - 09:22

Henny En Carolien:

sorry lezers ook iedereen die deze reis volgt wens ik een gekukkig en gezond 2012 toe en geniet . doe de dingen die je wilt doen als het kan. ik zeg maar zo binnen is binnen en dat kunnen ze je nooit afnemen. henny

• 01 Januari 2012 - 14:43

Joke:

Lieve Joop en Ali, hoorde jullie wel binnen komen, maar was te lui en moe om te gaan kijken.
    Hebben een relaxd oud en nieuw met Henny en Erwin gevierd, Robert was tot 22 uur aanwezig en is toen verder gegaan. Wens jullie alle liefde toe en alles wat haalbaar en mogelijk is en voornamelijk GENIETEN, Dit geld natuurlijk ook voor iedereen die net als ik geniet van de verslagen van Joop en Ali, ben trots op Mijn Grote broer en Schoonzus ;-) en soms wel een beetje jaloers maar dan wel op een positieve en trotse manier(als dat mogelijk is) ;-) Heb het gevoel zelfs daar te zijn. Ook de verslagen van Marije en Erik, Jurre en Ole lees ik graag en geniet van de verhalen en leuke plaatjes. Blij dat het ook mijn familie is. Vele knuffels en liefs uit GRONINGEN(grouw 10 gr)xx

• 01 Januari 2012 - 14:53

Joke Kwanten:

Bij het nalezen zie ik(Margreet) dat ik grouw fout geschreven heb moet grauw zijn of doe maar grijs ;-) xx

• 01 Januari 2012 - 16:41

Bert En Jelleke:

Allereerst de allerbeste wensen en dat jullie van deze prachtige reis nog elke dag mogen genieten.
    Wij genieten mee door jullie leuke verslagen en foto's.
    De jaarwisseling is hier rustig verlopen. Veel minder vernielingen dan voorgaande jaren.
    Fietsen jullie nog een poos lekker door dit prachtige gebied, Jelleke fietst dinsdag gewoon weer via de Korrewegbrug naar haar werk. Geniet ervan!

• 01 Januari 2012 - 19:02

Jan En Margreet:

ciao Joop en ali,

Een heel leuk 2012 gewenst. Dat MOET wel lukken, lezende jullie verslagen. Wijzelf hebben destijds gefrituurde sprinkhanen gegeten en ik vond dat lekkerder dan bitterballen !

liefs,
    Jan en Margreet

• 02 Januari 2012 - 11:00

Gonnie:

Hier geen karaoke. Wel Youp en Freek op de buis.
    Een heel fantastisch 2012!

• 02 Januari 2012 - 21:16

Hilda En Bert:

Hallo ,

Zo te zien een relaxte jaarwisseling voor jullie dit jaar, namens Bert en mij een goed en gezond en veel
    fietsuitjes voor 2012 toe gewenst vanuit Grunnnnnn!!!!

Groeten Hilda en Bert en Niek en Victor