Bounty eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bounty eiland - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bounty eiland

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

26 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Koh Lipe, donderdag 25 januari 2012

We kunnen onze bagage bij de receptie van het resort een paar dagen stallen, de fietsen komen ernaast, onder de carport van de eigenares. Het vrouwelijk personeel is vriendelijk en goedlachs, het lijkt alsof ze een zwak voor Joop hebben??? Nu we niet meer de beschikking hebben over de fiets, vragen we naar transportmogelijkheid naar de pier, een paar km verder op. Geen probleem, ze vragen hoe laat we willen vertrekken en wijzen op de brommers. Om 10 uur vraagt de eigenaresse of we kunnen vertrekken en brengt ons hoogstpersoonlijk in haar eigen auto naar de pier. Een echte VIP-behandeling, de bagage wordt voor ons in de auto geladen, de portier open gehouden. Eerst moeten we bij het reisbureautje de tickets omwisselen voor een genummerd plaatsbewijs en wordt aangewezen met welke boot we varen, een indrukwekkende schuit! We hebben nog tijd over, kopen strandattributen en drinken nog een kopje koffie. Om kwart over 11 wordt er op nummer van plaatsbewijs ingescheept, er gaan ongeveer 80 passagiers aan boord, waaronder heel veel Chinezen. Om half 12 worden de Honda’s gestart, we varen de haven uit en even later gaat het gas vol open. We racen naar Koh Lipe, waar we 70 minuten later en 70 km verder aanleggen bij een drijvend ponton. Van hier word je, a raison van 50 Baht pp, met een Longtail boot naar je resort gebracht. Wij varen het halve eiland rond en krijgen zo een goede indruk van de stranden. We zien mensen kajakken en besluiten dit ook in ons programma op te nemen. Het resort is inderdaad helemaal volgeboekt, een Chinees stel, op goed geluk meegekomen naar het Mountain resort, wordt beleefd teruggestuurd. Onze bungalow is basic, maar heeft een prachtig uitzicht, heeft voldoende schaduw van de omliggende bomen en vangt wind van zee. We kunnen eventueel morgen up-graden.
‘s Middags regelen we, al wandelend langs het strand, een snorkeltoer (vrijdag) en huren een kajak voor donderdag. Daarna nestelen we ons op het strand bij het resort en blijven daar tot het donker begint te worden.
Groet, JA

• 26 Januari 2012 - 08:40

Hilda En Bert:

Hoi, Ali en Joop,

Zo te zien is het inderdaad een Bounty eiland mooie stranden, en wat een mooi uitzicht het
    water azuurblauw samen met de witte stranden geeft een mooi plaatje.
    Enfin geniet er lekker van na al dat fietsen, trouwens hebben jullie Miami Vice in gehuurd
    (snelle stoere boot zeg).

Groeten Hilda en Bert

• 26 Januari 2012 - 09:02

Emjo:

Heerlijk, maar dus nog geen lankawi....andere plannen? Hiet koud nat en regen.... Xx

• 26 Januari 2012 - 09:25

Joke:

Hallo Joop en Ali, dat ziet er idd goed uit heerlijk wat een ontspanning daar op het strand en leuk uitzicht. Nu even lekker genieten van het watergebeuren.
    Wat een geweldige luxe boot is dat die jullie gebracht heeft, lijkt idd wel miami vice.
    De eigenaresse ziet er trouwens wel leuk uit, kan me indenken dat ze toch op een bepaalde persoon valt, ze is ook niet gek ;-), vele knuffels en genieten xxxx

• 26 Januari 2012 - 09:26

Joke:

Denk dat ik me vergist heb en dat het haar dochter is die de deur voor je open houdt. xx

• 26 Januari 2012 - 11:27

Eddy En Toos:

Om een foto van Ali's rug te plaatsen doe je haar tov die andere dames schromelijk tekort. Maar we begrijpen dat het om het uitzicht gaat. Prachtig. We genieten iedere dag opnieuw van jullie avonturen en ontmoetingen en kunnen ons dan ook goed voorstellen, dat je alweer nieuwe reisplannen ontwikkelt. Geniet vooral verder in jullie laatste reisweken. Groeten.

• 26 Januari 2012 - 16:54

'ennkuuh Elizabethuh:

Foto 4454: als ik niet beter zou weten is deze opname in spiegelbeeld gemonteerd en dan natuurlijk vanwege auteursrechten van de fotografe. Wat een moeilijke quizzvraag, zoektocht is begonnen.
    We lezen dat sommige van de reageerders jullie al spoedig terug wensen in STAD maar daar zou ik in jullie geval zolang mogelijk mee wachten.
    We wensen jullie een prachtige voorzetting van de reis en ervaringen, goede gezondheid en doe ze daar de groeten.
    L&H