Khao Sam Roi Yot NP - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Khao Sam Roi Yot NP - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Khao Sam Roi Yot NP

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

08 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hat Phu Noi, zaterdag 7 Januari 2012

Gisteravond hebben we besloten hier nog een dagje te blijven. We zitten pal naast het oudste Nationale Kustpark van Thailand, het Khao Sam Roi Yot National Park. Er zijn hier een aantal grotten en stranden die het bezoeken meer dan waard zijn.
We zijn niet zo zeer grotbezoekers, maar het is mogelijk om via een bergpad eerst naar het Laem Sala strand te lopen en vandaar naar de Phraya Nakon grot. We zien de beschreven wandeling wel zitten, bovendien zijn er bijzondere dier- en plantensoorten, zoals b.v. de gebrilde langoer, een bedreigde apensoort.
We gaan op de fiets naar het park en om 10 uur beginnen we aan de beklimming, lekker in de schaduw. De meeste toeristen, die de grot willen bezoeken, gaan per bootje naar Laem Sala Beach, een tochtje van de ene naar de andere baai.
De eerste klim wordt dan ontweken, maar de klim naar de grot moet dan nog beginnen, In deze warmte is dat voor ongetrainde mensen, op slippers, een pittige klim. Wij hebben een stokje gehuurd en gaan soepeltjes omhoog. We vinden de grot, met open bovenkant, boven verwachting. De zon schijnt en het licht valt door de opening op een tempeltje, met hierin een koningfiguur. Het effect is bijzonder. Onderweg zien we inderdaad de genoemde gebrilde langoeren, ze ravotten in de bomen.
We nemen het bergpad weer terug naar Ban Phu, gebruiken de lunch in een (vis)restaurantje aan zee en fietsen weer terug.
Later maken we nog een lange strandwandeling, er staat een flinke bries, genieten dus.
Groet, JA

• 08 Januari 2012 - 03:10

Joke:

He Joop en Ali, jullie hebben gelijk geniet er nog maar even van en hoop dat je nu wel even lekker kan zwemmen in zee.
    Het ziet er erg mooi uit, alleen mis ik de foto van het bubbeltjesbad en een biertje in de hand.
    Vele knuffels doei doei

• 08 Januari 2012 - 13:12

Lia.:

Ben zomaar weer een paar verslagen achter. Ik verbaas me steeds weer hoeveel energie jullie hebben voor alles wat jullie ondernemen, goed hoor!
    Fijn ook dat jullie de tijd nemen voor dingen die zich aandienen.
    Vanavond weer tennissen en dan zal ik ook meteen eens een balletje opgooien wat de fietstocht betreft, ben benieuwd.
    Genietse en fietse!