Leeg strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Leeg strand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Leeg strand

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

07 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Hat Phu Noi, vrijdag 6 Januari 2012

In Hua Hin drinken we nog een capuccino en een espresso (Lavazzo!) en gaan op weg voor een korte etappe, slechts 46 km . Het fietsrouteboekje “Midden Thailand” schrijft het volgende: ‘Je rijdt voornamelijk over rustige wegen. Een stukje over de hoofdweg. De route eindigt bij een mooie baai.’
Gelukkig heeft de hoofdweg brede zijstroken. Links en rechts van de rustige wegen zien we vele ananasvelden. Het geeft het zelfde aanzicht als wijngaarden. Ook hier glooien de velden tegen de heuvels omhoog. Het windje voert af en toe een vleug ananasgeur mee. We rijden steeds achter de kust naar het zuiden, zonder de zee te zien. Wel komen we over riviertjes en zien daar vissersboten afgemeerd liggen.
Na 40 km zijn we echt aan zee en zijn blij verrast vanwege de mooie omgeving en de lege stranden, En dat in het hoogseizoen. We rijden op ons gemakje langs de “boulevard” op zoek naar accommodatie.
We rijden de hele boulevard af , aan het eind wacht ons een verrassing. Een spiksplinternieuw mini-resort, ruim zwembad met jacuzzi, aan zee gelegen. Ali onderhandelt over de prijs, haast alle kamers staan leeg, de deal is snel gemaakt. Binnen wacht nog een nieuwe verrassing, de grote flatscreen TV heeft op kanaal 1 BVN. We zijn dus nu volledig op de hoogte, inclusief beelden, van de water- en stormoverlast in Nederland (e.o.) Toch maar goed dat we ons snel, en probleemloos, kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. Een resort vinden we ook fijn hoor!
De rest van de middag op het strand en bij het zwembad doorgebracht. Als toppunt van decadentie drinken we een biertje, terwijl we in de jacuzzi van het zwembad zitten. Gelukkig hebben we geen toeschouwers, we hebben het hele zwembad voor ons zelf.
Groet, JA

• 07 Januari 2012 - 02:36

Emjo:

Goede foto! Wellicht kan Ole een carierre switch overwegen, hij is nl al twee dagen aan het batikken!?!

• 07 Januari 2012 - 15:49

Willemijn:

Waar is nu die foto met biertje in de jacuzzi?

• 07 Januari 2012 - 19:54

Joke:

Lieve Joop en Ali, die jacuzzi is jullie van harte gegund, geniet er lekker van.
    Vele knuffels xx