Groot en nog groter - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Groot en nog groter - Reisverslag uit Mae Chan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Groot en nog groter

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

13 November 2011 | Thailand, Mae Chan

Mae Chan, zaterdag 12 November 2011

Gisteravond, op weg naar een eetadres, komen we de Canadezen van de bootreis weer tegen. We besluiten samen te gaan eten. Het wordt een buitengewoon gezellige avond!
Dus vanmorgen niet al te vroeg op pad gegaan. Na de gebruikelijke boodschappen ( luxe broodjes, melk en yoghurt) bij 7 Eleven fietsen we rond 9 uur de stad uit. De hoofdweg van Chiang Rai naar Mae Chan is erg druk en landschappelijk oninteressant. We fietsen via een omweg over rustige wegen. Het eerste gedeelte gaat voornamelijk door een mooi en vlak landbouwgebied. We volgen een tijdje de loop van een rivier. Hier zien we twee vrouwen met netten vissen. Ze blijven de hele tijd in het water staan, gelukkig wel met aangepaste kleding, zo lijkt het. We hebben niet gezien dat er iets gevangen wordt. Even verderop passeren we een enorm Boeddhabeeld.
Het tweede gedeelte, na de picknick, gaat door een prachtig heuvelgebied, over weg 1209. We hebben tot nu toe steeds mooie picknickplekjes kunnen vinden. Iedereen die ons ziet zitten groet vriendelijk, zonder dat men opdringerig wordt. Dit was in Vietnam en China wel anders. Men is hier meer gewend aan toeristen, maar ook de volksaard is ingetogener.
De rijstoogst is in volle gang, alles handarbeid. De rijst wordt hier langs de weg gedroogd en we zien hoe de rijst per vrachtwagen naar een verwerkingsfabriek (rice mill factory) wordt gebracht.
Op een gegeven moment zien we links van de weg( de 1098) een nog veel grotere (Chinese?)boeddha. De laatste 10 km over de 1016 zijn ronduit saai en stoffig. Het is een 4-baans weg in renovatie.
Om 13 uur komen we bij een mooi resort aan. Alles zit er op en aan, dus het wordt weer luieren bij het zwembad.
De hele dag is het onbewolkt en helder. Daardoor, opvallend genoeg, minder warm. Een heerlijke temperatuur. Mag van ons zo blijven.
Oh ja, het eten is elke dag nog steeds fantastisch.
Groet JA

• 13 November 2011 - 01:03

Joop En Ali BoumanSchuil:

Voor diegenen die belangstelling hebben voor de wegnummers: het poppetje moet een 8 zijn. Dus wegnummer 10098. Waar komt dat poppetje nou weer vandaan....

• 13 November 2011 - 01:11

Joke:

Hallo Joop en Ali, vanwege tijd verschil moet ik wel laat opblijven om jullie verhaal te kunnen lezen en de eerste te zijn :-).
    Had de pc al uit(wilde n bed) toen ik weer een piepje op de telefoon hoorde, voor't gemak toch maar weer de pc aan daar ik niets wil missen van jullie verslag. Ik raak verslaaft!!!!!! Denk dat ik niet de enige ben.
    Was vandaag bij de kapper, jullie krijgen de groetjes van Gerrie, heb een mail adres meegekregen en jullie verslag doorgemaild. Leuk he.Succes verder met het fietsen, misschien komen jullie nog een reuzenboedha tegen, ze zullen jullie beschermen xxxx

• 13 November 2011 - 09:34

Emjo:

Wij vonden dat poppetje wel hip en bewijs voor jullie computervaardigheden (wingdings) ;-) . geniet ervan en nogmaals een hele dikke kus van ons (pap, geen tattoo nemen he, naast je rolex en hippie blouse....). Xxxxx

• 13 November 2011 - 09:35

Emjo:

98)

• 13 November 2011 - 09:47

Harrij/ina:

we volgen nog steeds.
    Het is hier ook onbewolkt en helder.
    we hebben de eerste nachtvorstjes achter de rug.
    Geniet ervan Hoi

• 13 November 2011 - 13:49

Margreet:

eerst nog gefeliciteerd met je 65-jarige broer ! Het is hier stervenskoud. Balen ! En dan maar lezen hoe lekker het bij jullie is. Wij gaan vanmiddag even naar onze stokoude moeders en daarna lekker uit eten bij De Biechtstoel. Tot morgen, Margreet

• 13 November 2011 - 20:27

Caroline:

Wauw, wat zien jullie mooie dingen/mensen/plekken
    Blijf ervan genieten maar dat doen jullie zeker.
    Knap trouwens dat het je lukt telkens zo'n reisverslag te schrijven, erg leuk!