Afdalen - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Afdalen - Reisverslag uit Lào Cai, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Afdalen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

29 Maart 2010 | Vietnam, Lào Cai

Lao Cai, maandag 29 maart 2010

Gisteren, we lagen net op bed, een grote plensbui vergezeld van een paar donderklappen. Vanmorgen een zeer dichte mist, zicht nog geen 20 meter. Geen weer voor een trekking, maar ook niet voor een afdaling. Eerst nog wat door Sa Pa gelopen, koffie gedronken en jawel hoor, het begon op te klaren. Om half elf uitgecheckt en de fiets opgetuigd, maar eerst wilde de receptioniste één van onze fietsen uitproberen. Toen ze eenmaal op de trappers stond gilde ze: “So High!!” na enkele meters snel weer “afgestapt”, slap van het lachen, maar heel trots dat ze alleen had gefietst. Een paar dames in klederdracht stonden toe te kijken en vonden het wel leuk om met Ali’s fiets op de foto te komen, ze vergaten prompt te vragen of we iets wilden kopen.
Daarna de afdaling ingezet, die was bijzonder mooi. Rond de toppen van de bergen bleef de mist nog in flarden hangen. Onderweg nog veel minderheden gezien en hun dorpjes die tegen de bergflanken liggen. Zij verbouwen hun gewassen op terrassen, die als trappen tegen de berg omhoog kruipen, een schilderachtig gezicht. Op hoogte heeft het landschap alpiene trekken, ruisende bergbeekjes en naaldbomen. Tijdens de afdaling voelden we de temperatuur omhoog gaan en werden de kleren afgepeld. Anders dan tijdens de heenweg was het nu erg rustig op de weg, nauwelijks auto- en vrachtverkeer, alleen zo nu en dan een motorfiets.We waren daarom veel sneller beneden dan verwacht.
Een leuke hotelkamer gevonden met balkon en uitzicht op de Rode rivier en de Chinese grens. Dus de stoeltjes op het balkon gezet, koel biertje erbij en toen… regen… onweer.
Een goed moment om binnen dit stukje te gaan schrijven.
Morgen beginnen we aan een nieuw avontuur.

Groeten JA

• 29 Maart 2010 - 13:43

Harrie/ina :

wie had dat ooit gedacht met de fiets voor de chinese grens dat had je nooit kunen bedenken voor jaren terug veel plezier en we volgen jullie op de voet figuurlijk dan

• 29 Maart 2010 - 14:54

Hennie M:

ah wat lief.....in de blote tokus..

• 29 Maart 2010 - 16:25

Lia:

Het moet als een beloning voor jullie zijn: daar is China!
    Veel succes en fietsplezier!

• 29 Maart 2010 - 16:28

Joke:

Hallo Joop en Ali
    Wat gaat de tijd snel, net als jullie afdaling.
    Je hebt mail, knuffels uit GRONINGEN xx en geen regen vandaag :-)

• 29 Maart 2010 - 19:01

Lia Hanenbergh:

Wat een geweldige reis en wat een indrukken.
    Leuk om jullie zo te volgen.
    Veel plezier in China!

• 30 Maart 2010 - 10:57

Inge:

volg jullie iedere dag, leuk! op naar china! succes

• 30 Maart 2010 - 12:42

Suzanne:

Dag Joop en Ali,

Super om de gebeurtenissen mee te lezen in jullie verslagen en dan de bijbehorende foto's direct te zien.
    Ik stuur ook nog even een email.
    Groetjes!

• 30 Maart 2010 - 21:43

Ko En Edith:

Nog steeds prachtige verhalen en belevenissen; we volgen jullie avonturen op de voet.

Vorige week hebben we een mail gesturud; heb je die gelezen?