Drankjes - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Drankjes - Reisverslag uit Quy Nhơn, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Drankjes

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

04 Maart 2010 | Vietnam, Quy Nhơn

Quy Nhon, donderdag 4 maart 2010

Het diner gisteravond is prima gelukt, zelfs het bier kwam uit de koelkast zoals gevraagd en werd niet op de Vietnamese wijze geserveerd: grote brokken ijs in lauw bier!
De route voerde over diverse Deo’s (passen) en Docs (heuvels). Na 30 km, in Chi Tanh, was het tijd voor de koffie. We vinden de Vietnamese koffie nog steeds verrassend lekker, voor de thuisblijvers hierbij naar we denken het recept: zet zeer sterke koffie (espresso) en giet dit op gezoete gecondenseerde melk (in Nederland in blikjes verkrijgbaar), verhouding ongeveer 3 op 1. We lezen graag of het smaakt. De passen blijven komen, dus de watervoorraad weer aangevuld. Op weg naar Song Cau stond er een grote mensenmenigte op de weg, een belangrijke Boeddhistische monnik/leider was op rondtoer door heel Vietnam mediterend voor geluk en voorspoed. Op het moment dat Ali een foto wilde nemen, was hij net klaar met de meditatie (hij lag languit op zijn buik op de weg) en stapte achterop een brommer en verdween.
Vervolgens verplaatste de menigte de aandacht naar ons, fietsers. Grappig! Vlak voor Song Cau het bewijs dat Ha Noi genaderd wordt. Bij het naderen van Song Cau Bay zagen we regelmatig borden met de aanduiding: Ca Ngua Song, we werden nieuwsgierig. Het bleek een wel heel bijzonder drankje te zijn: zo ongeveer alle mogelijke soorten koudbloedige dieren (hoe enger hoe beter) in een fles en aangevuld met verdunde alcohol? We mochten proeven, beleefd bedankt.
De tocht werd voortgezet door een duinlandschap met palmen. Na nog verder klimmen en dalen, over de prachtig geasfalteerde (rood, Frans?) QL1d, kwamen we vroeg in de middag aan in Quy Nhon. Een klein gezellig familiehotelletje, aan de boulevard, een kamer als een zaal met 6 slaapplaatsen en balkon met uitzicht op zee, was snel gevonden. Ook in een hotel gedragen we ons als kampeerders… Na opfrissen bij de buurman tegenover een heerlijk, welverdiend biertje gedronken. Straks,op aanraden van de hotelbaas, eten in een sea-food restaurant iets verderop.
Voor morgen staat de route nog niet vast, we zien wel, er zijn diverse opties.

Groeten JA

• 04 Maart 2010 - 11:37

Ina/harrie:

wat een verschil!!
    We zitten in de caravan naar buiten te koekeloeren HET SNEEUWT.
    De komende dagen wordt 30 cm neuschnee verwacht.
    Geniet lekker van de zon liefs

• 04 Maart 2010 - 12:13

Margreet:

't is hier vandaag voor Hollandse begrippen prachtig weer. Zonnetje schijnt, blauwe lucht; depressies verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wat dat drankje betreft: wij hebben dat bij een alternatieve apotheker geproefd. Daar was het gemaakt van slang, de ogen dreven er nog in. Word je klaarblijkelijk heel gezond van. Wij hebben na het drinken ervan geen enkel lichamelijk ongemak gehad..... Gewoon uitproberen dus !

• 04 Maart 2010 - 12:28

Inge:

leuk om jullie dagelijks te volgen. hier vanuit huis temidden van de luiers (ook leuk natuurlijk) krijg ik toch dat bounty gevoel, heerlijk! succes

• 04 Maart 2010 - 13:39

Joke:

Hoi Joop en Ali, wij hadden tenminste een blauwe lucht vandaag, was ook even genieten bij 6 graden buiten in mijn kampeerstoel xx

• 04 Maart 2010 - 15:30

Eddy En Toos:

Wat ontzettend leuk dat jullie tot nu toe iedere dag de tijd nemen ons te verwennen met verhalen. De foto's spreken bijna voor zich. We zien jullie genieten. Prachtig

• 04 Maart 2010 - 21:39

Willemijn En Rudie:

Nog maar zo kort op pad en al zoveel beleefd. We zijn jaloers op jullie. Hier komt net weer een strooiwagen langs....!

• 05 Maart 2010 - 15:06

Hilda En Bert:

hoi ook wij volgen jullie het ziet er allemaal erg mooi uit en leuke verhaaltjes van jullie belevenissen.

Heel veel grtnnn oet grunn

• 05 Maart 2010 - 15:25

Marloes:

Ook eindelijk even een berichtje van mij.
    Ik ben weer bij. Had even een achterstand met lezen van de verslagen.
    Maar erg leuk om alles te lezen en om de foto's te zien.
    Het ziet er geweldig uit.
    Heel veel fietsplezier!!!

• 05 Maart 2010 - 20:11

Jan En Greetje:

Hallo buurtjes!
    Leuk om jullie verslagen te lezen! We hadden wat in te halen ( zijn naar Munchen geweest ), maar we zijn weer bij. Samen met de foto's krijgen we een goed beeld van de reis. Leuk.Nog heeel veel plezier!
    groetjes vanuit een koud en wit(!)Groningen.

• 06 Maart 2010 - 10:54

Ria Z.:

Als echte koffiedrinkster zal ik het Vietnamese recept zeker eens uitproberen. Mooie foto's: ik krijg ook weer zin om op reis te gaan..... Groetjes vanaf de Hanze (het is vandaag weer Open Dag).