Bermactiviteiten - Reisverslag uit Tuy Hóa, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bermactiviteiten - Reisverslag uit Tuy Hóa, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bermactiviteiten

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

03 Maart 2010 | Vietnam, Tuy Hóa

Tuy Hoa, woensdag 3 maart 2010

Wij zijn niet de enigen die vroeg opstaan, al bij zonsopgang wordt het strand geveegd, Over de zeer rustige DT1, alleen schooljeugd op de fiets richting school, kwamen we na 10 km weer op de vertrouwde QL1. Het verkeer was erg rustig, maar er was volop activiteit rond de weg. Er werd rijst geoogst en te drogen op de zijstrook. Kilometers lang kwamen we stalletjes tegen waar een meloenachtige vrucht (yua?) werd verkocht. Eerst geproefd , toen gekocht. Daarna begon de fiets van Ali rare geluiden te maken. Controle leerde dat er een boutje van haar voordrager was losgetrild en verloren. Uit de reservevoorraad een passend boutje gemonteerd en de reis vervolgd. Als snel daarna werden we aangesproken door en stel op een brommer, ze waren zeer benieuwd waar ve vandaan kwamen en waar we heen gingen. Het meisje sprak voortreffelijk Engels, later bleek ze uit Oslo te komen en hier 4 week op (Tet)-vakantie bij familie te zijn.
We passeerden weer een pas(je), Deo Co Ma, met een duinlandschap richting zee. In Dai Lahn het bijzondere onderkomen bekeken, ook zonder trein had Ali hiervoor bedankt. Na Dai Lahn een echte pas, Deo Ca, hoog langs de kust met schitterend uitzicht. Vlak voor het hoogste punt kwamen we een bijzondere autowasstraat tegen; de chauffeur van de bus sprak ons aan en stelde voor dat we, ipv op de fiets, met hem mee in de bus naar Hanoi te gaan. Toch maar niet gedaan, nog een 10% klimmetje en de afdaling kon beginnen. Tegelijkertijd wakkerde de wind aan en zowaar het was rugwind! De laatste 30 km vlogen dan ook voorbij, om 1 uur aangekomen bij het hotel. Tuy Hoa is een vrij grote bedrijvige stad met veel voorzieningen: zoals een banketbakker met een Frans aandoend assortiment (flan etc.). Het oversteken is hier goed geregeld, er zijn namelijk klaar-overs! Voor morgen maar weer een aanpassing van de voorgestelde route, ook nu is het de bedoeling twee etappes te combineren: het onderkomen na de eerste etappe is ook nogal eenvoudig in een tamelijk klein plaatsje zonder vertier. We willen doorrijden naar Qui Nonh.
Het restaurant voor het avondeten hebben we al uitgezocht, we hebben daar vanmiddag al een pilsje gedronken en de 4 “kelners” met handen, voeten, potlood, papier en menukaart (we hadden het phrasebook in het hotel gelaten) proberen uit te leggen wat en hoe laat we wilden eten. Benieuwd of dit gaat lukken.

Groeten JA

• 03 Maart 2010 - 12:07

Lia:

Zat net met Loulou mailen over onze fietstocht, lijkt zo knullig vergeleken met die van jullie! Maar goed, we gaan toch. Ondertussen vreselijk genieten van wat jullie doen. Wat een andere wereld! Mooie foto's erbij geven het gevoel dat je mee rijdt. Even een paar dagen geen reactie, ik ga naar Limburg. Groetjes.

• 03 Maart 2010 - 13:02

Joke Kwanten:

Hoi Joop en Ali, had je niet de neiging even een spoor achter te laten op het rijst, leuk he. moet Ali wel gelijk geven, zou ook niet met dat spoor gaan, vele knuffels ook van e r r, joke xxxx

• 03 Maart 2010 - 13:03

Joke Kwanten:

• 03 Maart 2010 - 13:07

Harrie/ina:

krijgt mijn zus wat kapsone's.?Volgens mij toch een hotelletje met een aardige ligging.
    groetjes

• 03 Maart 2010 - 18:45

Jan Kunst:

Alweer een paar dagen achter gelopen bij jullie voortvarende aanpak van de dageljkse collum. Ik heb collega's aangeraden om te beginnen jullie te volgen anders raken ze de draad kwijt.
    De overeenkomst met Nice trof mij ook, maar de rest overtreft dat en verder een gerustellend idee dat jullie een VIP fiets , gesponsord door DIK hebben i.p.v een VIP coach.
    Laterz.

• 03 Maart 2010 - 18:45

Jan Kunst:

Laterz.

• 03 Maart 2010 - 22:43

Lidia Brandsma:

Wat een geweldige reis. Door de prachtige foto`s gaat jullie verhaal helemaal leven.
    Voortaan zal ik mijn rijst maar iets beter gaan wassen...
    groetjes en een fijne tijd.