Eerste fietsdag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Eerste fietsdag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Eerste fietsdag

Door: ali

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 Februari 2010 | Vietnam, Hanoi

Dinh Quan, donderdag 18 februari
De fietstocht gaat nu toch echt beginnen, om 8 uur staat er een MPV voor om ons buiten Saigon te brengen. De gisteren gemonteerde fietsen kunnen weer gedeeltelijk worden gedemonteerd: de auto biedt wel plaats aan 9 passagiers, maar niet aan 2 personen en 2 fietsen. Het voorwiel er weer uit, ruimteprobleem nu opgelost.
We worden naar Dau Giay gebracht, een plaatsje op circa 50 km van Saigon en liggend op de kruising van 2 hoofdwegen, de QL1 en de QL20. Het is hier al behoorlijk warm, maar het is gelukkig geen vochtige warmte. In de schaduw de fietsen weer gemonteerd en de bagage er op; we gaan nu van start, het is net 10 uur geweest.
Met ons zijn er voornamelijk bussen en zeer veel scooters op de weg en iedereen toetert om hun aanwezigheid kenbaar te maken, maar we hebben er verder geen last van.
Onderweg(Gia Kiem) hebben we Vietnamese koffie gedronken, dit smaakt heel anders dan we gewend zijn: veel mokka en zelfs richting chocola, bovendien wordt er groene thee bij geserveerd. Op de markt van Phu Tuc fruit voor onderweg gekocht en later bij een picknick genuttigd.
Vlak voor Dinh Quan hebben we nog een aardige klim voor de boeg en we besluiten nog even in de schaduw te gaan zitten om een beetje warmte kwijt te raken. Net op het moment dat we besluiten even verder op een terrasje te gaan zitten, worden we door 2 Vietnamese meisjes getrakteerd op koude Cola en er wordt ons een gelukkig Nieuwjaar gewenst. Als tegenprestatie wilden de dames graag met Joop op de foto, omdat hij, voor Vietnamese begrippen, zo groot is. Dit konden we niet weigeren, bovendien kwamen er nog 2 vriendinnen aangehold. Tijdens het drinken van de cola kwamen er steeds meer familieleden bij en was men zeer nieuwsgierig naar onze reis en waar we vandaan kwamen. Ali heeft het foto-familieboekje gepakt en dit werd uitgebreid bestudeerd, vooral de kleinzonen werden bewonderd. Hierna was het nog maar een klein stukje naar ons hotel in Dinh Quan , we zijn hier de enige gasten en na een wandeling over de markt, denken we dat we de enige toeristen zijn in dit stadje.

Groeten JA

• 19 Februari 2010 - 16:44

Edmund En Jopie:

Fantastisch! De atlas erbij en we proberen jullie zo een beetje te volgen.

• 19 Februari 2010 - 18:47

Lia:

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen.Het verslag is gewoon een mooi reisverhaal en daar hou ik van. Dat er nog vele mogen volgen.

• 20 Februari 2010 - 12:24

Geraldine:

He Ali en Joop, daar ben ik dan! Mooie site, ik zal jullie volgen!
    Nieuws hier: kabinet is gevallen.
    Heel veel plezier, goede reis. Ben jaloers!