Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Saigon - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Saigon

Door: ali

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

17 Februari 2010 | Vietnam, Hanoi

Saigon,
Na een voorspoedige reis, wij hadden in een niet volgeboekt vliegtuig 4 stoelen in de middenrij tot onze beschikking, zijn we om 11 uur s’morgens in het hotel in Saigon aangekomen.
Een luxe hotel(zie www.lavenderhotel.com.vn) ,maar toch een andere dan aanvankelijk voor ons geboekt.
Volgens de chauffeur ,die ons naar het hotel heeft gebracht ,was het nu rustig in Saigon, normaal ongeveer 8 miljoen mensen en nu 5 miljoen. Veel mensen zijn naar familie buiten de stad of aan de kust om daar het Chinees/Vietnamees (Teth) Nieuwjaar, het jaar van de tijger, te vieren.
Na een tukje zijn we aan het eind van de middag het centrum een beetje gaan verkennen. Het oversteken is een belevenis! Er zijn wel zebrapaden maar die hebben geen enkele betekenis. De beste manier is gewoon oversteken en kijken naar de plek waar je naar toe wilt en vooral niet naar het verkeer. En op de één of andere manier kom je dan aan de overkant. De motorfietsen/scooters gaan links/rechts/voor en achter je langs. Kleinzoon Ole zou zeggen dat het er wel honderd miljoen en dan nog duizend erbij zijn!!!
De hoofdstraten in het centrum zijn vanwege Teth autovrij en met vele bloemen, planten,lampions en lichtjes ‘uitbundig’ versierd. Hele families zijn door deze straten aan het flaneren, gekleed in hun mooiste kleren. Elkaar fotograferen, waarbij uitgebreid geposeerd wordt, is de belangrijkste bezigheid. Tussen deze duizenden en duizenden mensen wordt er gemusiceerd, zijn er verklede steltlopers en als tijgers uitgedoste figuren , we komen ogen tekort.
We hebben heerlijk gegeten in een restaurant dat in het fietsboekje werd aanbevolen. Vis en rijst met stokjes gegeten!
Na het eten slaat de vermoeidheid weer toe. We zijn om 9 uur weer naar het hotel gegaan en om 10 uur lagen we op één oor.
Saigon, woensdag
Joop zet nu, in de kelder van het hotel, (10.30 uur) de fietsen in elkaar. Morgen worden we om 8.00 van het hotel opgehaald en met een busje buiten de stad gebracht. Daarna gaan we een halve dag fietsen ( 50 km) eerst even wennen aan het klimaat, het land en de wegen enz.
Vanmiddag verder Saigon verkennen.
Groetjes JA

• 17 Februari 2010 - 08:51

Germ:

Dag,

Jullie zijn al volop aan het genieten zo te zien. Anak en ik zitten midden in de groepshandelingsplannen.... Morgen de lucht in, adios y saludos

• 17 Februari 2010 - 10:37

Ina/harrij:

mooie foto,s jullie genieten wel zien we en mooi weer hier nog winter maar verschil moet er zijn haha liefs ina harry

• 17 Februari 2010 - 13:01

Eddy En Toos:

Dat ziet er allemaal heel ontspannen uit. Alsof je beide reeds gepensioneerd bent. Wat een feest. Jaloers? Ja, wel een beetje.

• 17 Februari 2010 - 13:03

Lia Pluymers:

geweldig, wat een kleurrijk verhaal en plaatjes, dat is echt genieten!

• 17 Februari 2010 - 14:11

Joke Kwanten:

Hoi Joop en ali, ziet er goed uit en warmer en gekleurder dan hier xx Joke

• 17 Februari 2010 - 14:19

Ellie:

ik word jaloers op jullie. mooi weer!!!

• 17 Februari 2010 - 14:47

Van Ole:

lieve opa en oma

ik wil dat jullie graag weer terug komen (letterlijk citaat van Ole). Jullie moeten wel wat eten voor dat je gaar slapen, pannekoeken. Maar je mag het zelf weten.

kus van Ole voor opa en oma

• 17 Februari 2010 - 14:54

Ko En Edith:

Dat ziet er prachtig en gezellig uit, jullie vermaken je prima zo te zien.

• 17 Februari 2010 - 17:45

Jurre Faber:

is het leuk in vietnam?
    heben jullie nog dieren
    gezien? vinden jullie
    het leuk in het hotel.heben jullie veel
    ge vietst of wat heben
    nou wij heben teminste
    leuke dinge gedaan

• 17 Februari 2010 - 19:36

Hilja:

Direct al contact met de bevolking, leuk!!!

Veel fietsplezier!

• 17 Februari 2010 - 21:56

Caroline Vereecken:

Nou, dat is toch een prachtig begin van jullie reis?!
    Veel plezier (en succes) met fietsen straks (? wanneer?)
    Caroline

• 18 Februari 2010 - 11:05

Gonnie:

wat een super begin.
    schitterend, wat een plaatjes.

• 18 Februari 2010 - 15:18

Henny En Carolien:

Dat ziet er allemaal geweldig uit.Jullie gaan je vast goed vermaken.we zijn blij dat alles goed gaat.Al mensen weggejaagt met het familiealbum?Liefs van henny en carolien

• 19 Februari 2010 - 11:36

Maguurke En Anna:

Prachtig, dit is echt genieten, mooi verhaal en mooie foto's.