Het binnenland in - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Het binnenland in - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Het binnenland in

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

22 Januari 2018 | Sri Lanka, Anuradhapura

Wilpattu N.P., 22-01-2018

We fietsen langs de Puttalam Lagoon en komen na 25 km. weer op de fietsroute. We slaan rechtsaf de A12 op, de binnenlanden in. Een mooie weg met nette schoudertjes voor het langzame verkeer. Onze A12 is van een geheel andere orde. Hier is het rustig.Alleen de blauw-witte bussen, intercity vervoer, jakkeren hard. Daar zijn we door de chauffeur, die ons van het vliegveld heeft gehaald, al voor gewaarschuwd. Hij noemde ze “de koningen van de weg”. In d dorpjes is meestal een zebrapad. Het valt ons op dat het verkeer keurig stopt voor de voetgangers. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt in Azië. Noordelijk van de weg ligt het Wilpattu Nationaal Park. Hier leven o.a. luipaarden, lippenberen en olifanten. Langs de kant van de weg staan regelmatig waarschuwingsborden voor overstekende olifanten. Daarbij worden foto's getoond van wat er kan gebeuren als je een olifant aanrijdt. De weg is heuvelachtig zonder steile klimmen. Maximaal 6-7 %. Onderweg stoppen we bij een jongeling die ons enthousiast wenkt om bij hem verse kokosmelk te drinken. Dat doen we! Hij blijft ons haast de hele tijd nieuwsgierig aanstaren, maar durft geen “gesprek” te beginnen. Niets ontgaat hem. Als Joop wat moeizaam aan zijn rietje lurkt krijgt hij onmiddellijk een nieuwe. Na ongeveer 70 warme kilometers zijn we op de plaats van bestemming. Het Wilpattu Teal Cottage, nieuwgebouwde kamers in een mooie tuin aan de rand van de savanne. We zien de fietsen van Hanneke en Dirk staan. Later drinken we gezamenlijk een biertje en eten samen in het restaurant. Na het eten trekken we ons terug in de airconditioned kamer om de blog bij te werken.
Wordt vervolgd, JA

• 22 Januari 2018 - 16:35

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Leuk om jullie zo bezig te zien.
    Wij zullen deze week plm 15 dakpannen opnieuw plaatsen.
    Hier in het mooie Montfertland zijn nogal wat bomen omgewaaid.
    zo te zien bij jullie hangen de kokosnoten mooi in gelid aan de bomen.
    En nog een heel goeie reis met veel genoegen en wij zullen jullie volgen

Een hartelijke groet uit Heerlijkheid Stokkum.

• 22 Januari 2018 - 16:57

Joke:

Hallo Joop en Ali, dus echt over stekend wild :-), iets anders dan bij ons.
    Heerlijk om daar te genieten van het mooie uitzicht bij een Savanna, lekker genieten van je pilsje en bedankt voor het reis verslag, goede reis verder en Ali knap je weer wat op? xxxx

• 22 Januari 2018 - 20:21

Ans En Hans:

Weer een mooi verslag en veel kilometers gefietst. Ook mooie foto's bijgevoegd. Heerlijk zo te zien. Wat een verschil met de camping, hier alleen maar sneeuwruimen. Mooie reis verder.