Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Dolfijnen spotten - Reisverslag uit Kalpitiya, Sri Lanka van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Dolfijnen spotten

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

21 Januari 2018 | Sri Lanka, Kalpitiya

Alankuda,21-01-2018

Bij het ontbijt maken we kennis met een jong Engels stel dat met ons mee gaat varen. Je huurt namelijk de boot en de bemanning. Nu kunnen we de kosten delen. We hebben een geanimeerd gesprek met ze. Natuurlijk komt de brexit ter sprake. Zij vinden het vreselijk en hopen dat het uiteindelijk toch niet doorgaat. De jongens van onze boot houden contact met bemanningen van andere bootjes. Wanneer er een school gespot wordt gaan alle bootjes er op af. Een stuk of tien. De dolfijnentrip is zeer de moeite waard, we zien er honderden. Maar fotograferen lukt nauwelijks. Je ogen schieten overal heen en je bent steeds te laat voor een foto. (Video is minder problematisch) Er zijn dolfijnen die salto's maken, terwijl ze niet eens in de leer zijn geweest in Harderwijk. Dit gebied staat vooral bekend om de kitesurf mogelijkheden vanwege de harde wind in de zomermaanden. In de wintermaanden komen de toeristen op de dan aanwezige dolfijnen af. Rond half 11 zijn we weer terug. De rest van de dag brengen we luierend door. Ali maakt nog een strandwandelingetje en Joop leest zich in op de komende etappes. Ook nu waait het stevig. Die wind heeft er overigens ook voor gezorgd dat hier tientallen windmolens staan. Tussen de “resorts” in. Aan de ene kant jammer vanwege de horizonvervuiling en het lawaai, aan de andere kant is het natuurlijk prima. Morgen fietsen we naar de ingang van het Wilpattu nationaal park. Een safari bewaren we echter voor een ander park.
Wordt vervolgd, JA

• 21 Januari 2018 - 14:49

Ina Schuil:

Zo te zien aan het beeldmateriaal genieten jullie volop van al dit moois
    We wensen jullie een heel fijne tijd gr van ons

• 21 Januari 2018 - 15:38

Joke Kwanten:

Hallo Joop en Ali, wat bijzonder is het om Dolfijnen te spotten, het geeft een heel bijzonder gevoel.
    Carolien en ik hebben toen we met Pap waren er snachts ook vele Dolfijnen gezien die met de boot aan het mee varen waren echt heel bijzonder en er mee zwemmen is echt fantastisch, dat gevoel raak je niet meer kwijt :-) dus als je die kans nog krijgt?. Geniet lekker van het zonnetje en pas op met verbranden ;-) groetjes ook hier schijnt de zon vandaag xxxx

• 21 Januari 2018 - 15:40

Joke:

Bedoel mee zwemmen :-)

• 21 Januari 2018 - 18:47

Hans Van Nieuwburg:

Ali/Joop,
    Op jullie verzoek heb ik een verwijzing naar jullie Blog op de FB groep als document toegevoegd. Kastenhof leest dus mee. Ik heb nog even gezocht naar vertaalmogelijkheden voor onze Duits of Engels sprekende medekampeerders maar kon daarover niets vinden.
    Ik vind het in ieder gevaL weer leuk jullie fietsavontuur te volgen.
    groeten,
    Hans

• 21 Januari 2018 - 19:33

Lian Ruedisueli:

Hoi Joop en Ali
    Wat zal dat prachtig geweest zijn om zoveel
    Dolfijnen te zien
    Ik snap dat je bijna geen foto’s kan maken dan
    Geniet van zoveel moois
    Gr Theo en lian

• 21 Januari 2018 - 21:45

Emjo:

Heerlijk aan t genieten zo te zien! Enjoy! Dikke kus van ons!

• 23 Januari 2018 - 23:06

Henk En Liesbeth Weide :

Dag ali dag joop dank voor jullie bijzonder reis en ervarings verhalen. Het is bij ons wintertijd maar het voelt als zomer sneeuwklokjes bloeien maar de sneeuw ontbreekt hier daarvoor moeten we naar oostenrijk. Veel goede reisjes gewenst en dank voor de Verhalen groetend liesbeth en henk