Rimini - Reisverslag uit Rimini, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Rimini - Reisverslag uit Rimini, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Rimini

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

08 Juni 2016 | Italië, Rimini

Rimini,07-06-2016
Direct na Fano ligt naast de SS16 (de oude Romeinse Via Flaminia) een nieuw fietspad tussen spoor en weg ingeklemd. Een paar kilometer verderop gaat de weg om de heuvel heen en het fietspad langs het strand en de paviljoens. Hier ziet het er al een stuk aantrekkelijker uit onder de stralend blauwe hemel. Na Pesaro moeten we de SS16 weer op en de heuvels over naar Cattolica. Van te voren hebben we al een alternatieve route via Bikemap.net opgezocht. Iets langer, heuvelachtiger, maar vooral rustiger. Wat meer door het binnenland van de Marche. In begin gaat het prima, totdat we na een pittige stijging naar een onverhard pad worden gestuurd. Niet Joop zijn hobby, hoe gaat dit verder? Ook nu komen we voor een gesloten hek op privéterrein. Een buurtbewoner wijst naar een weggetje beneden, daar moeten we zijn. Dar hadden wij ook al gespot (de GPS trouwens ook). Maar hoe komen we daar? Gewoon door het korenveld zegt de man, eergisteren heeft een fietser dit ook gedaan. We zien inderdaad een spoor en wagen ons ook maar naar beneden. We komen inderdaad op het weggetje aan en kunnen de route vervolgen. Na Cattolica komen we bij Riccione weer bij de kust. Hier ziet het er smaakvol verzorgd uit. Mooie boulevard en gevarieerde beplanting. Nog steeds heel massaal. We kunnen steeds langs de kust blijven fietsen tot Rimini. We verkiezen hier een hotelovernachting boven een plek op een grote strandcamping. De kosten zijn vergelijkbaar. Aan het eind van de middag fietsen we naar het oude centrum van Rimini. Ook Rimini ligt aan de oude Via Flaminia en heeft nog Romeinse overblijfselen. Hiervan zijn de Augustuspoort en de Tiberbrug het best bewaard gebleven. In het centrum zijn ook nog veel Venetiaanse gebouwen te bewonderen. Toch wel weer verrassend, bij ons was Rimini synoniem met hotel aan hotel aan zee. Wij hebben trouwens een dagje bijgeboekt in ons hotel en gaan morgen de toerist uithangen aan zee, inclusief ligbed, parasol etc. Doen verder niks. Donderdag op weg naar Ravenna.
Ciao,JA

• 08 Juni 2016 - 13:09

Joke:

Zie je wel jullie maken van alles mee en dwars door het korenveld, dat doe je niet hier in Nederland ;-)
    Maar goed ook dat die mogelijkheid daar was haha, ben slap van het lachen jullie door die velden bepakt en beladen met je hele hebben en houden :-) ga zo door en zeker verder.
    Geniet lekker van een dagje de toerist uit hangen, ik lees jullie volgende belevenissen wel weer :-) xxxx

• 08 Juni 2016 - 16:45

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Fietsen door de koren doet ons denken aan ain pronkjewail ien golden raand is Gronnen stad en Ommelaand.
    Heel veel genoegen en plezier met de fietstocht.
    Wie kiek,n weer oet noar volgende braif.

Van uit Wijchen een super groet.

• 08 Juni 2016 - 19:46

Hanny En Be.:

Beste jongelui.

Hier Hanny en Be nog even. Ik heb begrepen dat het nog steeds goed gaat met jullie!! Gelukkig maar.
    Vroeger op school hadden wij een leesboekje Het weggetje in het koren!!!
    Maar jullie hebben het weggetje gevonden.
    Op een onverhard fietspad fietsen hebben wij ook een enorme hekel aan. Wij hebben het meermalen mee gemaakt op onze fietstocht. Wel eens 10 km. in grint moeten fietsen. Gewoon doorgaan. Net als op de piste.

Maar voor ons zit het er op.Na 3 weken vonden wij het welletjes.

Sinds maandag zijn wij weer aangeland op Kastenhof. En het werd tijd ook. Het gras stond ongeveer 40 cm hoog rond de tent.

Dus er is werk aan de winkel.

Dan weten jullie dat ook weer. Komen jullie nog langs Kastenhof???Ik had het al eens eerder gevraagd.
    Maar schijnbaar kunnen jullie niet reageren.

Groeten van Hanny en Be. En nog veel plezier. Tot horens/ziens.