Alleen de namen zijn mooi - Reisverslag uit Fano, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Alleen de namen zijn mooi - Reisverslag uit Fano, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Alleen de namen zijn mooi

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

06 Juni 2016 | Italië, Fano

Fano,06-06-2016
We slapen uit en ontbijten uitgebreid. Daarna een kop koffie om de hoek. Weer terug in het appartement werken we onze blog bij. En het is intussen alweer vroeg in de middag. We mogen van de lieve eigenaresse tot 4 uur gebruik maken van het appartement. Ze heeft blijkbaar geen nieuwe boeking. Alles is schoon, de batterijen zijn opgeladen en de tassen opgeruimd. We kunnen aan de terugreis beginnen. Maar eerst nog even een terrasje en daarna lekker uit eten voor we aan boord gaan. We gaan naar een goed aangeschreven restaurant(Tripadvisor). Omdat we Nederlands vroeg zijn is het nog niet druk. De mannen in de bediening hebben veel belangstelling voor onze fietsen. En zoals zo vaak willen ze weten wat zo'n fiets kost. Ze kijken ons wat meewarig aan. Wie heeft er zoveel geld over voor een fiets. Het eten is heerlijk. Ali verorbert met enige schaamte een onbehoorlijk grote tournedos. De boot vertrekt verlaat om ongeveer 9 uur. We hebben een knus hutje met een stapelbed. We slapen uitstekend. Om half 7 worden we gewekt. Om 8 uur fietsen we de boot af en Ancona uit. We volgen ruim 20 km de drukke SS16. Gelukkig wel met een schoudertje. Het is wel even slikken, zo mooi als de Kroatische kust is zo lelijk is deze kustlijn. Strand (kiezels) spoorlijn en weg liggen dicht naast elkaar. En het ene na het andere onaantrekkelijke dorp/stadje volgt elkaar op. Stranden met daarop stoelen en parasols in het gelid, kilometers achter elkaar. De boulevards zien er wat mistroostig uit en de hotels zijn gedateerd. Stijf tegen het spoor aan liggen campings volgepakt met seizoenplaatsen. Gruwelijk om te zien. Men is druk bezig alles voor het seizoen in orde te maken. Veel Afrikaanse jonge mannen(bootvluchtelingen?) die hoogstwaarschijnlijk voor een habbekrats aan het werk zijn. De stadjes hebben prachtige namen, dat wel. Falconara Marittima, Marina di Montemarciano, Lungomare, Senigallia en uiteindelijk Fano. Hier hebben we een camping Agriturismo gevonden, op de site van kleine Italiaanse campings. De camping voldoet weer helemaal aan onze verwachtingen. We krijgen weer een tafel en 4 stoelen en als welkom een koud pilsje. Aan het eind van de middag fietsen we naar Fano, een verrassend leuk plaatsje. De kust lijkt hier iets aantrekkelijker te worden. We zullen morgen zien.
Ciao, JA

• 06 Juni 2016 - 21:55

Ida/ Jan:

Nou jullie zijn aan de terug reis begonnen, na heel veel mooie dingen te hebben gezien zo langs die kust in kroatie.
    Dat is het een verschil als je met de boot over gaat, en je komt dan in zo een dore
    omgeving met alles zo dicht op elkaar
    Jullie gaan zeker ook nog naar de winter camping sankt johann, veel succes en verder een goede reis.
    Groetjes Ida / Jan

• 06 Juni 2016 - 22:19

Joke:

Hallo Joop en Ali,, dat is een leuke boot waar jullie mee gingen varen ;-) echt een cruise schip.
    Jullie weten ze wel te vinden.
    Begrijpelijk dat de mensen schrikken van de prijs van jullie fietsen, maar het zijn dan ook parade paardjes en op jullie afgesteld, dan mag het ook wel wat kosten, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat moois.
    Gaan jullie nog naar San Marino?. Succes en tot later xxxx