Fietsen en treinen - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Fietsen en treinen - Reisverslag uit Koblenz, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Fietsen en treinen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

28 Juli 2016 | Duitsland, Koblenz

Koblenz,27-07-2016
Vroeg in de middag zijn we in Hanau. Hier kunnen we de Sprookjesroute oppikken. Daarna de R2 en vervolgens via de Emsroute naar Groningen. Dit is niet de snelste, maar wel de mooiste route. We kunnen ook de Main blijven volgen tot aan de Rijn. Dan via de Rheinroute naar Arnhem. Alle hierboven genoemde routes hebben we al een of meerdere keren gefietst. De uitdaging van het nieuwe missen we een beetje... Nog ruim een week fietsen betekent dat we maar een paar dagen thuis zijn voordat we met onze kleinzonen gaan fietsen. Met hen fietsen we de Vennbahnroute door Duitsland en Belgie. We willen toch eerst wat meer dagen thuis doorbrengen. Daarom nemen we de trein naar Koblenz. Overnachten in een hotel, gaan lekker uit eten en zitten 's avonds nog een tijd op een terras. In Koblenz is het nog zwoel warm. De volgende dag treinen we via Keulen, Dortmund, Enschede en Zwolle naar Groningen. Wat het weer betreft een goede keus, het regent haast de hele treinreis. We eindigen de reis zoals we die begonnen op het vaste land van Griekenland: in een plensbui in Groningen.
Lieve allemaal, we hebben weer met veel plezier onze verhaaltjes en foto's met jullie gedeeld.
Bedankt voor het meereizen!
Groet, Joop en Ali

• 28 Juli 2016 - 20:11

Ben & Ingrid:

Hoi J & A,
    Zo, toch weer snel thuis. Bedankt voor jullie mooie verhalen en plaatjes. Leuk om zo mee te reizen met jullie! We zijn overigens zaterdag as ook in het noorden , in Eenrum op de NTKC camping

We vinden zeker nog wel een moment om weer wat bij te praten !

• 28 Juli 2016 - 20:26

Ida /Jan:

Ali en Joop jullie zijn gelukkig weer thuis maar zo ik lees gaan jullie met jullie kleinzoon weer op pad ,nog geen genoeg van het fitsen he.
    Veel plezier Ida/Jan

• 28 Juli 2016 - 21:41

Joep:

Bedankt voor jullie verhaaltjes. Leuk om te lezen. Fijne tijd verder en weer tot op de camping. Het weer wordt hier ook onstAbieler. Groetjes.

• 29 Juli 2016 - 15:36

Hanny En Be.:

Hallo Ali en Joep.

Wij hebben altijd de verhalen gelezen.
    Leuk.
    Tot ziens.
    Hanny en Be.

• 29 Juli 2016 - 18:01

Ans Van Nieuwburg:

Fijn dat jullie na zo'n mooie fietstocht weer veilig thuis zijn aangekomen. Nog een fijne vakantie met jullie kleinzonen en wij zien elkaar weer in de winter. Groetjes Ans

• 29 Juli 2016 - 19:04

Mary En Fred:

Was erg leuk om jullie reis zo tevolgen.nog een fijne reis met de kleinkinderen.
    groetjes van ons,en tot ziens in Oostenrijk.

• 29 Juli 2016 - 19:50

Joke:

Hallo Joop en Ali, blij dat jullie weer goed thuis gekomen zijn, nu de spullen maar wassen en weer pakken voor de volgende tocht samen met Jurre en Ole, wens jullie veel plezier en geniet van je momentje van thuis zijn, zal jullie niet lastig vallen, vele knuffels en geniet van alles, ik ga slapen en nog weer aan het werk, erg he ;-)

• 30 Juli 2016 - 12:03

Henk En Jacqueline:

Moi Joop en Ali,

Wij hebben weer enorm genoten van de reis verslagen.
    Jammer dat we geen bakkie konden doen in de buurt daar waar de Rijn ons land binnenkomt.
    Verder heel veel plezier met de fietstocht samen met kleinzoon op de Vennbahn en wij hebben goede herinneringen aan deze tocht.

De volgende reis verslagen lezen we niet meer in ons huis in Wijchen maar vanuit Stokkum.

• 30 Juli 2016 - 14:48

Margreet:

Jullie zijn dus nu vandaag weer thuis? Gelukkig ! Het was stil in Beijum ! Hoe lang houden jullie het dit keer uit in Nederland?
    liefs, Margreet

• 01 Augustus 2016 - 17:24

Ed Oldengarm:

Beste fietsers,
    Heerlijk om na zo'n lange tocht weer in het eigen, vaste, bed te kunnen slapen.
    Ja, regen in Nederland, dat gaf mij tijd om jullie verhaal te lezen. Speciaal jullie ervaringen in Griekenland. Ook leuk om foto's te zien die zo uit ons album konden komen.
    Mijn vrouw Ria en ik hebben deze route voor Paul Benjaminse geheel nagefietst in april-mei 2015.
    Jammer dat jullie toch wel veel regen hadden. Wij hadden stralend weer.
    De afsluiting op blz. 10 hebben wij ook aan Paul doorgegeven. Helaas heeft hij een andere route bedacht dan die wij geadviseerd hebben.
    Voor ons was het mooiste deel toch de noordelijke tak van Nafpaktos naar Igoumenitsa.
    En natuurlijk de klim van Piraeus naar Athene.
    Wij nemen onze fietspetjes af voor jullie prestatie!
    Wil je nog meer weten mail ons dan.