Toerist in Triest - Reisverslag uit Triëst, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Toerist in Triest - Reisverslag uit Triëst, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Toerist in Triest

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

19 Mei 2016 | Italië, Triëst

Trieste, 18-05-2016
Op de boot is niet veel te doen in het laagseizoen. Eten en drinken kan de hele dag bij de bar, maar het restaurant kent beperkte openingstijden. Zwembad, disco, casino is aanwezig maar niet in bedrijf. Wij zijn blij met onze ruime hut en vervelen ons niet: lezen, puzzelen en fietsroutes uitdokteren. 's Avonds borrelen we heel gezellig met een Oostenrijks echtpaar uit Salzburg, Zij zijn gelijk met ons aan boord gekomen met ook een VW camper. Vindt Ali steeds leuker worden, een luxe tent op wielen. Met een campertje kun je al voor 350 euro retour Triest-Patras, inclusief hut en 30% korting op drankjes en maaltijden! Hoe kan dit uit? Om 21 uur sluit het restaurant, dus we gaan vroeg op bed.Nog wat slaap meepikken. Om 03.00 uur (Griekse tijd) worden we verzocht onze suite te verlaten. Twee uur later, 04.00 uur Italiaanse tijd leggen we aan in Trieste. Een uur later slapen we verder in ons hotelbed. Rond het middaguur gaan we Triest verder verkennen, we zijn hier al eerder geweest.De fietsen kunnen in het hotel blijven. Triest heeft wel wat, een mix van Italiaanse en Oostenrijkse bouwstijlen. Het kasteel en de kathedraal hadden we nog niet bezocht, dat doen we nu. We bewonderen de mooie Venetiaanse mozaïeken. Daarna wordt het tijd voor een terrasje, want Italie en dus moet Ali een aperol spritz. In de loop van de middag verhuizen we naar Residence Rialto. Dat kennen we nog van vorig jaar en de receptioniste Silvia is aangenaam verrast wanneer ze ons ziet. Ze weet zich nog te herinneren dat we hier vorig jaar op Ali's verjaardag waren. Morgen op de fiets naar Kroatië.
Ciao, JA

• 19 Mei 2016 - 07:51

Maarten Vd Meijs:

Hoi beste bikers,
    Dat gaat snel zo. Gisteren de fietskaarten besteld en hopen deze zomer Triest ook te zien.
    Leuk om misschien Piran aan te doen in Slovenië. Hier is aan de zuid kant van de baai ook een camping. Plaatsje is beter te voet te verkennen dan op de fiets ivm stijle straatjes maar is een leuk plaatsje aan de kust. Veel bike plezier. We blijven jullie volgen.
    Gr uit Brabant!
    Maarten Marieke en de kids

• 19 Mei 2016 - 09:22

Ida /Jan:

Ja dat is ook leuk hoor zo een klein campertje, dan kan je sneller verplaatsen en hoeft niets op te zetten.
    Wagen parkeren stoeltjes buiten en klaar, en dan kun je achter op de camper een paar fietsen zetten.
    Leuk dat jullie een paar oostenrijkse mensen treffen op de boot.
    Goede reis verder en we lezen jullie verslag wel weer.
    Grt Ida/Jan

• 19 Mei 2016 - 09:42

Hanny En Be.:

Hallo Ali en Joop.

Jullie zijn al weer bezig met de terug tocht?

Veel sukses.

Wij zijn nu in Wenen. Camping Wien West.
    Hebben hier een bungalowtje gehuurd tot Maandag 23/6.
    Gaan zo op de fiets Wenen verkennen.

Veel plezier verder.

Groet Hanny en Be.

• 19 Mei 2016 - 15:45

Joke:

He Joop en Ali, dus wel lekker ontspannen op de boot gelezen, wat een luxe aan boord zonder dat het in bedrijf is een beetje vreemd of zijn jullie te vroeg in het seizoen? Fijn dat jullie de vaste grond weer onder de benen hebt en geen vluchtelingen bootjes tegen gekomen :-) vele knuffels en succes daar xxxx