Nieuwste rage - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Nieuwste rage - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Nieuwste rage

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

12 Februari 2013 | Oostenrijk, Dalaas

Dalaas, dinsdag 12 Februari

Door de zware sneeuwval hebben we een aantal dagen niet kunnen skiën . Volgens de radio is sinds 1965 niet meer zo veel sneeuw in een dag gevallen in Bregenz, 68 cm. De temperatuur is tot ongeveer min 18 gedaald.
Als het zaterdagmiddag het even stopt met sneeuwen maken we een wandeling in een sprookjesachtige mooie omgeving.
Pas zondag komt de zon weer tevoorschijn. Het is de mooiste dag tot nu toe. Voor het eerst kunnen we buiten in het zonnetje zitten. Op de camping is het intussen druk geworden. De vaste gasten, zoals wij, en een aantal kortkampeerders. Het zuiden van Europa (en Nederland) heeft carnavalvakantie.
Maandag stappen we weer op de ski’s. Het zonnetje schijnt nog een beetje . De pistes zijn door de vele sneeuw super, en nu, doordat het gisteren niet gesneeuwd heeft, prachtig geprepareerd. De nieuwste rage op de piste is een piepklein helmcameraatje. Dat lijkt Ali wel wat. Kan vast ook op een fietshelm gemonteerd worden. Dus , wie weet kunnen jullie in de toekomst videootjes op deze site tegemoet zien…
Helaas is het feest van korte duur. Vroeg in de avond begint het weer te sneeuwen en het sneeuwt nog steeds .P as aan het eind van de week wordt iets beter weer verwacht. Wij hebben net besloten morgen in de loop van de dag weer richting Groningen te rijden. Wel weer met een overnachting, dat is ons prima bevallen. Helaas heeft het Postkoetsje geen kamers meer beschikbaar. We gaan dus nu een ander Gasthof in de buurt uitproberen. Altijd handig, meerdere adresjes achter de hand te hebben.
Halverwege maart zijn we van plan hier nog een paar weken door te brengen. We hopen dan op beter(zonniger) weer!
Tschüss, JA

• 12 Februari 2013 - 17:20

Jan Roggen:

Hoi J&A, jullie komen ik ga. Jammer van de vele sneeuw maar je kunt weer op herhaling.

Een aanrader voor een hotel vlak bij de Postkutsche is Hotel Gasthof Waldeck, zit in Am Engersbrunn 5, 97723 Oberthulba iets voor Bad Brucennau. ( 59,00 incl ontbijt goede prijs voor pensionados).

Saluti,

Jan

• 12 Februari 2013 - 19:31

Joke:

Hallo Joop en Ali, wat een sneeuw zeg zoveel heb ik na Lewenborg niet meer gezien, ingesneeuwd zaten we toen maar wel met kachel aan.
    Nu 3 dagen erge guer oosterwind zonder kachel, weet dat ik allergisch voor de kou ben, nou kon op geen enkele manier warm worden, toch flink zijn.
    Wilde naar mijn 2 de huis, maar niemand wilde met mij mee, dus een beetje rond een kacheltje van Erwin met vlammetje gezeten, ook dat had wat maar warm nee, nu gelukkig wel weer en wat is douchen dan heerlijk. De cv was stuk er moest een nw gasontsteker in of zo maar deze was niet op voorraad.
    Wens jullie een goede reis terug en zal de kachel aan doen tot dan xxxx