Strand, zee en duinen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Strand, zee en duinen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Strand, zee en duinen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

31 Mei 2012 | Spanje, Sevilla

Sevilla, 31 mei 2012

Maandag 28 mei
Tegen 11 uur fietsen we over een mooi aangelegd fietspad langs het strand. Voor de camping ligt een groot strand, maar iets verderop liggen zandstrandjes in kleine baaien met daarachter duinen en rotspartijen. Bij de jachthaven zijn we veel onafgebouwde appartementen en villawoningen. Nadat we teruggereden zijn om de was op te hangen en te lunchen, zoeken we een mooi strand/baaitje uit en brengen daar de rest van de middag door. Het water is goed op temperatuur, we hadden het kouder verwacht.

Dinsdag 29 mei
We varen de Baai van Cadiz over. Cadiz is aan 3 kanten omsloten door water. De overtocht duurt ongeveer een half uur. Vanwege de zeemist gaan we binnen zitten, het is koud! Gelukkig breekt de zon door als we aanleggen. In de haven liggen grote cruiseschepen. Bij het toeristenbureau halen we informatie over stadswandelingen op. We kiezen voor de thema’s Middeleeuwen en Gouden Eeuw van Cadiz, zoals die van Nederland. Dezelfde tijd en rijk door handel met koloniën in Zuid Amerika. De wandelingen wordt ons erg gemakkelijk gemaakt, we hoeven alleen maar een gekleurde streep op het trottoir te volgen, eerst paars en daarna groen. Dus geen discussies over links, rechts of rechtdoor. We kunnen ons concentreren op de bezienswaardigheden. Cadiz is een heel leuke stad om te bewandelen.
De zeewind blaast van alle kanten door de straatjes en zorgt voor verkoeling. In de stad zijn vele pleinen met daarop sfeervolle terrassen. Volgens Joop lijken sommige kerkjes op die uit Mexicaanse cowboyfilms. Ook andere gebouwen doen Zuid Amerikaans koloniaal aan. De paleisachtige huizen van rijke kooplieden zijn voorzien van een soort torentjes. Die waren nodig om in de gaten te houden of er schepen met koopwaar in aantocht waren. Een verrassend leuke stad!
Morgen gaan we met de trein naar Sevilla.
Adios, JA

• 31 Mei 2012 - 08:48

Jolice:

Op deze pagina ook dan nog maar even de felicitaties voor Alie. Van harte dus en ook voor Joop natuurlijk! Op de vorige pagina had ik net meer neergezet, dus ik hou het hierbij! Groetje, Jolice.

• 31 Mei 2012 - 09:07

Jan En Margreet:

Ciao Ali,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Lekker genieten op een terrasje in Sevilla !

We drinken er hier eentje op, weliswaar in de kamer omdat het hier weer eens koud en druilerig is !
    kusjes,
    Jan en Margreet

• 31 Mei 2012 - 09:27

Gonnie:

Ali en Joop, maak er een mooie dag van in Sevilla. Dat kan daar zeker wel. Gefeliciteerd en een hele fijne verjaardag. kus kus kus van Gon en Peter

• 31 Mei 2012 - 10:03

GeJa:

Ali,
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag (Joop ook natuurlijk met Ali) en maak er een glorieuze dag van, misschien met een cerveza fria en een bocadillo con ........?
    Veel plezier en liefs van ons 2.

• 31 Mei 2012 - 16:23

Henny En Carolien:

goede avond broer en natuurlijk schoonzus. van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren erbij in alle gezondheid en hopen dat je jouw verjaardag nog mag vieren in vele andere landen. heel veel liefs toe gewenst door henry en henny. geniet lekker op een terras van heerlijk eten en een goede fles wijn. bewaar de rekening en bij terug komst wil ik deze graag betalen als kado. p.s makkie voor mij kunnen we verrekenen met de rest van de nota,s. loopt best hoog op . terras op nieuw gelegd [ ziet haast geen verschil], deel oude planten vervangen voor bijna de zelfde , deel nieuwe inrichting[ deel door polen mee genomen. was nietzo erg hadden jullie toch al jaren.]trouwens hadden jullie een t.v. beneden? maak je niet druk [nu niet meer].als die er wel was was hij toch al oud. geen zorgen verder je broertje regelt het wel. kom er toch twee keer in de week voor de tuin en de nieuwe polen . heel veel plezier verder en geniet nogmaals heel veel liefs je broetje XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 31 Mei 2012 - 17:56

Joke:

Hallo Joop en Ali, daar ik jullie gebeld heb hoef ik Ali niet meer te FELICITEREN :-)
    Vervelend nou van mijn broertje dat hij alles verklapt heeft van die polen tuin enz, maar goed hou dan wel een oogje op de polen zodat het huis niet verder afgebroken wordt.
    Vele knuffels en heb ook zin in Sevilla, wist niet dat het daar zo mooi zou zijn xxxx

• 31 Mei 2012 - 19:22

Maguurke En Anna:

Hoi Joop en Ali,

Ali van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We genieten, zoals altijd, van jullie verhalen, belevenissen en prachtige foto's. En natuurlijk ook van al het moois van Spanje.
    Fijne reis en veel plezier.

lieve groet, Maguurke en Anna