Opgeruimd - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Opgeruimd - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Opgeruimd

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

18 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Pulau Pangkor, vrijdag 17 Februari 2012

De ochtend besteden we aan het maken van plannen voor de laatste dagen in Maleisië. We hebben nog 4 fietsdagen te gaan tot Kuala Lumpur dan blijven er nog 4 dagen over. We selecteren en reserveren hotels, 3 nachten in KL en een nacht in Melaka. Vanuit Klang, eindpunt van de fietsreis, gaan we deze steden bezoeken met het openbaar vervoer, Klang-KL met de trein en KL-Melaka met een expressbus.
Tijdens deze activiteiten, in de gemeenschapsruimte, knopen onze Nederlandse buren een gesprek aan.
Zij reizen de laatste jaren als backpackers en zijn zeer geïnteresseerd in onze (fiets)belevenissen. Zij willen eventueel ook gaan fietsen als ze volgend jaar in de VUT zijn en meer tijd hebben. Ze blijken uit Vlagtwedde te komen en in Groningen te werken.
We lunchen aan het strand en brengen daar de rest van de middag door. Het baaitje is ongeveer 600 m lang, er zijn nog geen 100 mensen. De sfeer is erg relaxt, er hangen vele hangmatten in de grote bomen.
Er is veel schaduw . De bootverhuurders hebben niet veel te doen en musiceren samen. Een prima strand, bovendien schoon water en geen kwallen.
Als de Westerlingen zich van het strand terug trekken, komt zoals gebruikelijk de autochtone bevolking in actie: zwemmen, bootje varen, vissen en zowaar fietsen! Een rondje eiland is ongeveer 20 km en levert een zeer geaccidenteerd parcours, voor sportfietsers aantrekkelijk.
Ali’s gemopper over de troep op het strand bij het dorpje en langs de weg heeft misschien bijgedragen aan een andere activiteit: het strand en de weg zijn ontdaan van de rondslingerende troep. Ze heeft bij strandverhuurders een aantal keren vriendelijk gevraagd hoe het komt dat er zoveel troep op het strand ligt en gezegd dat het erg jammer is voor zo’n mooi strand. Hoe dan ook, het is schoon.
Nu het weekend is begonnen zijn er veel Maleisische toeristen bijgekomen. De meeste stalletjes en restaurantjes zijn nu open, maakt de boulevard levendiger, maar het blijft kneuterig. Een beetje Vlieland.
Groet, JA

• 18 Februari 2012 - 04:11

Joke:

Hoi Joop en Ali, Wat een mooie zon opkomst of ondergang? Kan het niet goed zien maar mooi plaatje. Begrijp dat jullie dus echt einde van de maand terug komen, weet je het zeker ;-). Nog hele fijne dagen zowel aan het strand als in de steden xxxx

• 18 Februari 2012 - 06:49

Emjo:

Ziet er ook fantastisch uit. Toch naar melaka.. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Hier alles prima. Markelo dit weekend. Alleen op 06 bereilbaar. Dikke kus van ons

• 18 Februari 2012 - 11:08

Lia.:

Nou, de bungalows doen niet zo kneuterig aan hoor! Prachtig, die zon.
    Zo, dat wordt een grote overgang, voorbereidingen treffen voor het laatste stukje.
    Niet te geloven dat het alweer bijna voorbij is. Veel plezier de laatste 2 weken.
    Groetjes, Lia.