Tropische Dollardroute - Reisverslag uit Alor Setar, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Tropische Dollardroute - Reisverslag uit Alor Setar, Maleisië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Tropische Dollardroute

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

04 Februari 2012 | Maleisië, Alor Setar

Alor Setar, vrijdag 3 Februari 2012

Om 8 uur fietsen we naar de ferry, een stukje van 23 km. Tickets kopen en inschepen gaan voorspoedig. Hoewel het dezelfde boot is als op de heenreis doet men nu niet moeilijk, we kunnen de fiets met bagage en al het achterdek op rijden en sjorren ze voor de zekerheid vast. In de wachtruimte zijn we Alex en Wilma ook weer tegengekomen. Na ontscheping drinken we gezamenlijk een kopje koffie/thee en wisselen ervaringen uit. De route van vandaag is een feest van herkenning: we rijden, qua landschap, door een tropisch Groningerland! Het eerste gedeelte gaat langs een Waddenkust met af en toe een haventje en dorpje, ziet er een beetje armoedig uit. Opvallend vinden we de troep langs de weg en bij de huizen, dat hadden we in Maleisië niet verwacht. De mensen zijn bijzonder vriendelijk, maar ingetogener dan de Thai. Het is vrijdag, dus alle mannen brommeren naar de moskee. Als we een colaatje drinken is de moskee net uitgekomen en de jongeren verzamelen zich bij de Chinese winkel om een sigaretje te roken en een frisje te drinken. Contact wordt gemakkelijk gelegd. Het tweede deel van de route gaat van de zee af en voert ons door een tropisch vogelrijk marengebied. Het is volgens de plaatselijke bevolking veel te warm voor de tijd van het jaar en wij zijn nu blij met de stevige tegenwind.
Bij het hotel aangekomen zien we de 4 Koga’s weer staan. We drinken eerst een (duur) biertje in de lobby, de Koga-fietsers komen van boven en gaan bij ons zitten. Ook nu weer ervaringen uitwisselen.
Zij en wij ook blijven hier een dag extra, volgens de LP is dit een interessante stad met verschillende bezienswaardigheden. Daarover morgen meer.
Groet ( en veel ijspret), JA

• 04 Februari 2012 - 03:06

Joke:

He Joop en Ali, blij dat jullie toch niet in Groningen zijn, daar fiets je niet met blote benen en open schoenen, vannacht tot min 18!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Op het werk ook niet echt warm, maar goed met een paar weekjes is het voorjaar, wel jammer van de sneeuwklokjes en crocusjes die zijn nu onder de sneeuw en denk niet dat ze het overleven.Vele knuffels xxxx

• 04 Februari 2012 - 20:34

Lia:

Zo, weer terug in het hoge, koude Noorden. In het Zuiden een paar heerlijke sneeuwwandelingen gemaakt. Na een reis van 7(!) uur met de trein even snel naar de verslagen gekeken. Zoutkamp is niet zo kleurrijk hoor! Ali, leuk hoor dat jij nu ook een keer met je vriendjes op de foto mag. Wat zijn Koga-fietsers? Gaat het om de soort fiets of komen de fietsers van een andere planeet?
    Voor de laatste etappe: fietse en genietse!

• 04 Februari 2012 - 22:32

Joop En Ali BoumanSchuil:

Koga is de roepnaam van Koga Miyata, een populair fietsmerk bij vooral vakantiefietsers.