Droge dag - Reisverslag uit Trang, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Droge dag - Reisverslag uit Trang, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Droge dag

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 Januari 2012 | Thailand, Trang

Trang, zondag 22 Januari 2012,

De eerste kilometers rijden we langs een prachtige kustweg, rechts het strand en links mangrovebossen. Overal staan borden met Tsunami-vluchtroutes. Tot aan Trang rijden we over mooie wegen, bosrijk, heuvelachtig en door een dunbevolkt gebied. Ons is al eerder opgevallen dat in dit gebied stieren van een bepaald ras gehouden worden. Ze zijn tamelijk groot en hebben een bult op hun rug.
Net als in China is het houden van zangvogeltjes hier een mannenhobby. In China gaan de mannen met hun vogeltjes naar een park en hangen de kooitjes in de boom. De mannen praten bij, roken een sigaretje en de vogeltjes proberen elkaar te overstemmen in gezang. Ook hier verzamelen de mannen zich, maar dan op plekken waar zangwedstrijden worden gehouden. We zien ze voorbij rijden op hun brommers, met een hand aan het stuur en in de andere een of meerdere kooien, soms ook nog een kooi tussen de benen geklemd.
Het zuiden van Thailand is overwegend Islamitisch, maar een mooie moskee hebben we nog niet gezien. Ze blijven klein en bescheiden. De bevolking reageert enthousiast als we langs fietsen, oud en jong roepen “Hello”, zelfs als we al lang voorbij zijn worden we nog achterna geroepen. Dat Ali in hemdje en korte broek fietst levert geen enkel probleem op. De gesluierde meisjes benaderen haar enthousiast.
Het is zondag, in Trang is niet zo veel te beleven. Ook het Chinese Nieuwjaar zal daar mee te maken hebben, veel mensen zijn vrij. De meeste winkels zijn gesloten. Ons hotel ligt vlak bij het station, ’s avonds is hier een grote, levendige markt met vooral voedselstalletjes, heel sfeervol.
Tegenover het hotel staan koddige 3-wielige taxi’s geparkeerd, ze doen enigszins denken aan de oude Messerschmidt autootjes.
Na het eten in het restaurant raken we in gesprek met een echtpaar dat uit Haren blijkt te komen. Er wordt heel wat afgekletst, het is gezellig en we wisselen adressen uit.
Groet, JA

• 23 Januari 2012 - 07:40

Joke:

Goede morgen, fijn dat het droog is bij jullie, hier nat en vochtig, maar de wind is gaan liggen.
    Wat leuk dat jullie mensen uit Haren zijn tegen gekomen ook op de fiets?
    Vele knuffels en doei tot het volgend verslag xx

• 23 Januari 2012 - 12:50

Rudie:

Helemaal eens met Joop visie op de autootjes!