Cyclo - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Cyclo - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Cyclo

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 Maart 2010 | Vietnam, Hanoi

Ha Noi, dinsdag 23 maart 2010

Vanmorgen rond half tien op pad gegaan naar de Franse wijk, qua opzet een beetje vergelijkbaar met Parijs in het klein.Winkels bekeken, hier zijn voornamelijk de duurdere te vinden. De prijzen van topmerken liggen aanmerkelijk hoger dan bij ons, dit geldt ook voor foto- en computerapparatuur. Nu begrijpen we waarom de internetcafe’s zo vol zitten met jongelui, voor een doorsnee Vietnamees is een computer bijna niet te betalen. De mobieltjes zijn daarentegen goedkoper in aanschaf, iedereen heeft dan ook minimaal één exemplaar bij zich.
Bij een opticien heeft Joop zich een “echte” leesbril laten aanmeten, zijn Blokker exemplaar heeft het begeven. Toch maar weer naar de oude wijk gewandeld, is veel kleurrijker. Huwelijken zijn hier populair en er wordt veel geld aan besteed, de gedekte tafels en maaltijd zien er verzorgd uit. Na de lunch, enigszins beschroomd en lacherig, plaatsgenomen in een cyclo die ons naar het Ho Chi Minh mausoleum bracht. Ter plekke bleek dat Uncle Ho alleen ’s morgens te bezoeken was. Terugwandelend zagen we weer grappige dingen, zoals een treinrails door een heel smal straatje, men leeft op en naast het spoor, net alsof dat er niet is. Op een grootbeeld TV scherm in de etalage van een winkel zagen we een reportage van een industrieel ontwerper, opgenomen in Rotterdam . In Da Nang zagen we de Erasmusbrug en de Montevideo in het klein, nu in het echt. Even verder had de herenkapper het druk, Joop houdt niet van wachten, dus hij gaat in China het experiment aan. Ali vindt dat haar pony iets te kort geworden is, een beetje truttig (volgens haarzelf). Maar voor een euro moet je niet zeuren.
Trouwens, de zon heeft wel een heel uur geschenen!!
Morgen weer en route (op vieze fietsen, daar moeten we iets aan (laten) doen).

Groeten JA

• 23 Maart 2010 - 11:27

Joke:

Hallo Joop en Ali, ik zou ook niet willen wachten bij die kapper en Ali, zo truttig is het niet hoor deze pony past bij jou :-)Ziet er leuk uit, liefs uut grunn xx

• 23 Maart 2010 - 11:29

Joke:

Trouwens Joop, welkom bij de echte brildragers club, dat was even balen :-) xx

• 23 Maart 2010 - 11:32

Harrie/ina:

hoera we kunnen buiten in de zon ons broodje
    eten.
    hopenlijk heb jullie de fietsbenen nog.veel succes en plezier

• 23 Maart 2010 - 23:00

Joke:

He Ali, volgens Erwin heb je een chinees kapsel(vietnamees)nou ja voor 1 euro groetjes xx