Bergetappe? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Bergetappe? - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Bergetappe?

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

02 Maart 2010 | Vietnam, Hanoi

Doc Let Beach, dinsdag 2 maart 2010

Volgens ons routeboekje zou de etappe naar Dai Lahn gaan, met een unieke overnachtingsmogelijkheid: vlak naast de spoorlijn! Nou, daar doe je Ali zeker geen plezier mee, elk uur een trein naast je bed langs denderen en dat de hele nacht door. We hebben dan ook besloten om een andere trajectindeling te maken, vandaag een korte etappe naar een beachresort en morgen een wat langere etappe De weg van vandaag ging maar liefst over drie passen, nu wordt hier elke bult van enige betekenis een Deo (pas) genoemd. We verlieten Nha Trang over de QL1c en kwamen na 7 km bij de Deo Ru Ri, een pittige bult met 10% helling, daarna afdalen naar de QL1a. Op de markt van Vinh Long heeft Ali eindelijk de geschikte elastiekjes voor haar haar gevonden. De weg voerde ten dele langs de kust, met veel schelpdierenkwekerijen, ook werd er veel tussen de drooggevallen rotsen gezocht. Vervolgens nog twee passen, de Deo Ro Tuong en de Deo Bahn It, je zou bijna spreken van een bergetappe.Op onze route hebben we tot nu toe geen Wegenwacht gesignaleerd, vandaar dat men bij pech ook zelf de handen uit de mouwen steekt en gezamelijk gaat repareren.
Na de laatste afdaling de QL1 verlaten om naar de kust te fietsen, Doc Let Beach, bij Vietnamezen bekend om zijn fijn wit zandstrand. Onderweg naar het resort konden we zien hoe de zeegroenten, die o.a. verwerkt worden in de seafood springrolls(heerlijk!), op de weg gedroogd worden. Te Doc Let een bungalow gehuurd, weer met uitzicht op zee. De meeste bungalows staan leeg, maar die wel bewoond zijn, worden gehuurd door Vietnamezen. Het strand is veel rustiger dan gisteren en de sfeer is ook anders, hier zijn nauwelijks (westerse) toeristen. Vanmiddag een lange strandwandeling gemaakt, daarna fietsonderhoud gepleegd. Vanavond vroeg naar bed, morgen een etappe rond de 100 km.

Groeten JA

• 02 Maart 2010 - 11:41

Lia:

Nou, jullie inspanning wordt wel beloond om op al die mooie plekjes te komen! Fantastisch!
    Zou het weer helemaal goed gekomen zijn met die bus die in stukjes op de grond lag?
    Een dag zonder verslag is geen dag!

• 02 Maart 2010 - 14:31

Harrie/ina:

in 'Dalaas alles ok.Boodschappen gedaan in Bludenz.Eierspatzle mit Schweinefilet.LLekker Joop.Vanmorgen geskied.Maar kort omdat het begon te sneeuwen.Dus heel wat anders dan een wit strand.Het gaat jullie zo te zien en te lezen bijzonder naar de zin..
    Geniet er lekker van

• 02 Maart 2010 - 15:45

Joke Kwanten:

He Joop en Ali, hadden jullie een echte douche of ook een steelpan, net als ik in Bunaken? Geen pech krijgen dat wordt een eind lopen xJoke

• 02 Maart 2010 - 16:13

Ellen Oldenburg:

Hey luitjes,

zie ik dat nu goed? Ali op een herenfiets?......en dat al die bergpassen en kilometers!

Sterkte morgen met de 100 km!XX Ellen

• 02 Maart 2010 - 16:14

Hennie.M:

Wat een ervaring!!

• 02 Maart 2010 - 16:36

Hilja:

Wat een mooie omgeving en verhalen,en wat een energie.....
    Zag dat een van jullie ook nog tijd had voor een wasje!
    Geniet!

• 03 Maart 2010 - 07:07

Renze:

Ha Ali en Joop.

Ik ben wel even erg jaloers!
    Sta hier verdorie de breuken en persoonsvorm en zo uit te leggen en zie jullie daar op de fiets!
    Top.
    Ik blijf jullie volgen.