Heftig - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Heftig - Reisverslag uit Párga, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Heftig

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

26 April 2016 | Griekenland, Párga

Parga, 25-04-2016
Gisteravond hebben we Bacaliaros Skordalia gegeten (Stokvis met knoflook/aardappelpuree). Dit is een typisch Grieks Palmpasen gerecht. De stokvis wordt een nacht in water geweekt, afgespoeld, gedroogd, gepaneerd en gebakken. Weer in Anita duiken we gelijk het bed in, om 6.45 gaat de wekker. De boot naar Igoumenitsa vertrekt om 9.00 uur, de fietsen mogen gratis mee. En weer verbazen we ons erover dat de Grieken aan boord geen eten en drinken bij zich hebben. Alles wordt aan boord gekocht. Tosti's , pakken chips, koekjes enz. Wij drinken alleen een kopje koffie. We zitten bij een Grieks gezin en raken in gesprek. Hij is universitair docent, zij lerares Duits. Het gesprek wordt steeds voor hun 9-jarig zoontje vertaald. Ze zijn zeer geïnteresseerd in onze fietsreis.Het jongetje vindt het allemaal geweldig. We laten foto's zien van onze fietsvakantie met de kleinzonen, het kereltje wil wel met ons mee, kamperen in een tent, geweldig. Aangekomen op het vaste land begint het weer heftig te regenen en onweren. We duiken bijna letterlijk een koffietent in. Na verloop van tijd worden we ongeduldig, we willen fietsen. Het is ondertussen al 12 uur geweest. Alle regenkleding gaat aan en daar gaan we. Tot 2 uur blijft het regenen, soms zo hevig dat we tot 2 keer toe moeten schuilen bij een benzinestation. De route is schitterend, op en neer met steeds de zee aan onze rechterhand. De heuvels zijn pittig. Steeds 3-4 km. klimmen tussen 5 en 8.5%. Joop spot onderweg een overstekende schildpad, met kop en staart bijna een halve meter lang. Na de lunch wordt het schitterend fietsweer. We genieten. Al met al komen we pas na 6 uur bij ons onderkomen in Parga aan. In de loop van de avond begint het eerst weer te miezeren om daarna weer te gaan hozen met hevige windstoten. Het overdekte buitenterras van het restaurant is nu geen optie, binnenruimte is er niet. De baas haalt ons over om plaats te nemen aan een tafeltje in de keuken. Hiertoe wordt een stamgast vriendelijk verzocht om te vertrekken, van ons had hij mogen blijven zitten. Na het overvloedige eten, beiden het bord niet leeg gegeten, snellen we ons terug ons appartementje. Het loopt al tegen 23 uur, we zijn moe en duiken het bed in.
Antio, JA

• 26 April 2016 - 18:21

Joke:

Gezellig aan de stamtafel, maar idd lullig dat de stamgast weg moest maar goed ze hebben er nu 1 bij(2 dus),
    Jammer dat het weer even niet mee zit, hier ook niet het is koud en winderig met af en toe een regen of hagelbui, het lijkt wel achter in de herfst.
    Wens jullie vele droge dagen en veel fietsplezier, hier gaan we de koningsnacht vieren in de oosterpoort(ehbo) vele knuffels xxxx

• 26 April 2016 - 18:29

Joep:

Al het goede komt van boven. Hier regent het ook met buien. En daar hagel nog tussendoor.
    In noord nederland was het gisteren helemaal wit van de sneeuw en de hagel.
    En dan die koude wind hier. Jullie mogen nog van geluk spreken daar. Het zal er beslist warmer zijn. En dan met die gastvrijheid.... Komt allemaal goed.
    Fijne fietstocht verder.

• 26 April 2016 - 18:39

Lian En Theo:

Hoi hoi
    Nou zeg bij jullie is het weer net zo slecht als hier
    Maar het klinkt wel heel leuk en mooi allemaal
    Is het normaal dat het weer daar zo slecht is in deze tijd van het jaar?
    Wij wensen jullie veel plezier en beter weer
    Gr Theo en lian

• 26 April 2016 - 18:48

Liesbeth En Henk:

Dank voor jullie berichten houd moed dan gaat het goed! Goed vervolg van jullie avonturen.

• 26 April 2016 - 18:51

Maarten &Maxim:

Gaaf die schildpad.
    Hier enorm k weer. Dus vandaag de nieuwe Fietstassen van Maxim maar afgesteld voor zijn nieuwe bike en de front dragers gemonteerd.
    Leuk om alles zo te lezen we blijven jullie volgen!
    Heel veel fiets plezier verder!
    Gr uit het koude vieze Rijen
    Maarten en de rest van de familie

• 26 April 2016 - 19:55

Harrij:

Vanmiddag gegolfd.4 graden toen het begon te stortregenen toch maar gestopt.
    veel plezier

• 27 April 2016 - 11:41

Lia:

Heerlijk aan dat tafeltje na alle ontberingen! Wat een wisselingen in het weer! En jullie maar optimistisch blijven. Bewonderenswaardig hoor! Gelukkig gaven de foto's ook nog een ander beeld.
    Groetjes, Lia.

• 27 April 2016 - 14:32

Peter:

Hallo fietsfanaten. Na bijna een week bij onze kinderen in België geweest te zijn (klussen), zijn we weer thuis en de mails doorgenomen en daarbij treffen wij ook jullie reisverslagen aan en die uiteraard met veel belangstelling gelezen. Helaas zit het weer bij jullie nu niet mee, maar het zal ongetwijfeld beter fietsweer worden, wij hebben in de Ardennen al 4 dagen sneeuw gehad en zelfs de autobaan werd gestrooid waar het wegdek nat was van de regen, maar waar sneeuw lag, was geen strooiwagen te bekennen (typisch België?) Luitjes geniet van jullie mooi fietstocht en we wachten weer op het volgende verslag. Groetjes Marja en Peter