Afstappen - Reisverslag uit Pídima Kyrás, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Afstappen - Reisverslag uit Pídima Kyrás, Griekenland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Afstappen

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

27 April 2016 | Griekenland, Pídima Kyrás

Kanali, 26-04-2016
En weer moet het regenpak aan bij vertrek. Dus eerst maar koffie in Parga. We nemen een verkeerde afslag en moeten via vele trappen met de fietsen naar beneden om bij de boulevard te komen. Bij het verlaten van het dorp beginnen we gelijk te klimmen. Het is weer droog. Overal langs de weg zien we netten onder olijfbomen liggen. Op deze manier worden de rijpe zwarte olijven verzameld. Na de eerste lange klim volgt nog een tweede. Gelukkig beide beneden de 7%. Bij de top van de tweede klim zien we een bepakte fietser staan, een Portugees naar blijkt. Minstens een half uur staan we ervaringen uit te wisselen. Hij is al een jaar onderweg. Eerst naar het uiterste noorden van Europa en dan via de Baltische staten weer zuidwaarts. De drie wintermaanden heeft hij in Belgrado doorgebracht. Daarna afgezakt naar Athene en nu op weg naar Italie via de Balkan. Ongeveer dezelfde route die wij ook willen gaan fietsen. Wij dalen af naar de kust en krijgen vele korte klimmetjes te verwerken. Ali moet drie keer de fiets duwen en zelfs Joop moet er een keer aan geloven. Hij schat op 15%. Zelfs de harde rugwind ( NW 5) helpt niet genoeg. Rond 4 uur komen we bij het gereserveerde appartement, we vinden het ook wel genoeg voor vandaag. We hebben zin in een biertje. We zitten pal aan het strand. In de zon, uit de wind zitten we op het balkon naar de hoge golven te kijken. Tijdens het avondeten zien we een prachtige zonsondergang.
Antio, JA

• 27 April 2016 - 07:04

Jan Swart:

Nou het was me het dagje wel he. Lekker meteen van die klimmetjes,hebben jullie geen verzuurde benen na zo een klim en de trappen lopen met zo en zwaar bepakte fiets.
    Nou julli kunnen in ieder geval lekker in d zon zitten na zo een tocht,hier alleen maar regen en hagel en sneeuw.
    Niks aan hoor,veel succes met de verdere reis we horen wl weer van jullie.
    Groetjes Ida /Jan

• 27 April 2016 - 12:17

Bärbel Hoffmann:

Liebe Ali, lieber Joop!
    Wir folgen euerer Reise und freuen uns über die schönen Bilder (den Reisebericht auf holländisch kann ich leider nicht verstehen). Weiterhin alles Gute und bleibt gesund.
    Liebe Grüße Axel und Bärbel

• 27 April 2016 - 12:56

Liesbeth En Henk:

Dag Ali, dag Joop. een flinke regenbui, een sterke tegenwind, even afstappen om nieuwe kracht en inspiratie op te doen. Geen reden om af te stappen, maar juist om door te gaan. Het zijn omstandigheden om de hobby uit te voeren Pax et Bonum, vrede en alle goeds .. Que le feu continue!!

• 27 April 2016 - 14:00

Dick En Carla Wind:

Hallo Joop en Ali,
    De gemiste stukjes heb ik van Gea gekregen dus wij lezen/reizen ook weer met jullie mee en wensen jullie een hele goede/mooie reis toe.
    Groetjes,
    Dick en Carla

• 27 April 2016 - 17:36

B.Hoogeveen Hanny En Be:

Hallo Joop en Ali.

Het gaat goed met jullie, merken wij.

Veel sukses daar. Geniet van het korte broeken weer.

Hier is het winter.

Tot de volgende keer.

Liefs Hanny en Be.

• 27 April 2016 - 19:53

Joke:

Hoi Joop en Ali, zo viert iedereen zijn Koningsdag :-), jullie trappend en duwend, ik feestvierend in de oosterpoort en een paar uurtjes slapen en weer door gaan, gelukkig meer zon dan voorgaande dagen en de wind is wat meer gaan liggen maar blijft wel koud, mijn benen zijn ondanks alles niet verzuurd en hoop die van jullie van al dat trappen en lopen ook niet.
    Succes en geniet van het zonnetjes, de blauwe lucht en mooie ruige zee, vele knuffels van ons 4 xxxx