De Witte Ring - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De Witte Ring - Reisverslag uit Dalaas, Oostenrijk van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De Witte Ring

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

24 Maart 2013 | Oostenrijk, Dalaas

Dalaas, zondag 24 maart 2013

Gisteren hebben we voor het eerst dit winterseizoen in Lech geskied. Het is een prachtig en luxe gebied. De prijs voor een dagkaart mag er ook zijn. Maar dan heb je ook wat! Je vlijt je achterste op verwarmde zitplaatsen in de skiliften, soms met acht skiërs naast elkaar. Ons abonnement voor de Sonnenkopf is daar niet geldig. Wij skiën alleen in Lech als het weer optimaal is. De auto parkeren we in Zürs, ongeveer 20 min. rijden vanaf de camping. Zürs is een van de startpunten van “Der Weisse Ring” Een skiroute die Zürs, Zug, Oberlech en Lech met elkaar verbindt. ( 22 km afdalingen en in totaal 5.500 hoogtemeters) Het is een pittige ronde, die we alleen aangaan onder optimale omstandigheden. Die hebben we dit winterseizoen weinig gehad. Sneeuw en kou genoeg maar zo weinig zon hebben we, sinds we skiën, nog nooit meegemaakt,.
Ook afgelopen week wisselen kou, wolken, sneeuw en af en toe wat zon elkaar af. De eerste lentedag werden we alweer verrast met een flink pak verse sneeuw! De pistes zijn onveranderd super. Het zicht vaak niet optimaal. Rondom de paasdagen breken we de boel op en nemen de caravan mee terug naar huis. 21 April stappen we dan met onze fietsen op het vliegtuig naar Lissabon. We vliegen 12 augustus vanaf Pisa weer naar huis.
Onder de titel “ Fietsen in Zuid-Europa” doen we verslag van deze route door 4 landen en over 2 eilanden.

Tschüss, JA

• 24 Maart 2013 - 17:15

Margreet:

zien we jullie nog even tussen Dalaas en Portugal in ? Vreselijk dat weer hier, ben bezig erg depressief te worden.....

• 24 Maart 2013 - 17:42

Edmund En Jopie:

Geniet nog van het skiën en dan alvast veel voorpret gewenst m.b.t. de .fietstocht. We zullen jullie weer met veel belangstelling volgen.
    Winterse lentegroeten en gezellige Paasdagen gewenst vanuit Nietap!

• 24 Maart 2013 - 17:46

Lia:

Leuk, weer even contact te hebben. Van verre lukt beter dan dichtbij!
    Heerlijk , al die sneeuw.
    Hier is het Siberisch koud, d.w.z. een paar graden onder nul, maar een ijzige wind erbij! Het wordt tijd dat de echte lente eens komt.
    Hier gaat alles goed, als het een beetje mee zit ga ik weer tennissen deze zomer.
    Ik wens jullie nog veel skiplezier en een goede reis terug met aanhang.

• 24 Maart 2013 - 20:22

Joke:

He Joop en Ali, werd weer verrast door jullie pingeltje maar dacht blijf lekker liggen.
    Ook hier is het guur en erg koud, in friesland waren ze weer op natuurijs aan het schaatsen en in het zuiden was weer 10 cm sneeuw gevallen :-) al met al heb ik het echt gehad, Dacht vanmorgen toen ik bij jullie thuis was even van heerlijk hoef geen kachel aan te doen de zon schijnt volop in de kamer, toch maar een deur verder gegaan en in bed gedoken.Z|ie jullie naar de Paasdagen weer doei he xx

• 24 Maart 2013 - 21:08

Eddy En Toos:

Wat een vreselijke vooruitzichten weer allemaal. Eerst met die rotcaravan weer helemaal uit Oostenrijk om daarna even te kunnen uitrusten alvorens je weer rot te trappen in Zuid-Europa. Maar het inspireert wel.
    Wellicht hebben we in juni wel ergens persoonlijk contact in het zuiden. Jullie op weg naar Pisa, ik (Eddy) op weg naar Rome. Zou leuk zijn. Ik wil er wel voor omfietsen.

Groeten Eddy en Toos

• 30 Maart 2013 - 17:24

Jaap En Gea:

Van hieruit Vrolijke Paasdagen gewenst en veel ski- en wandelgenot!
    Daarna gezellig weer even thuis en breng wat warmer weer mee svp.
    Tot later,
    hart. groet