Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Alarcón, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen - Reisverslag uit Alarcón, Spanje van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

06 Mei 2012 | Spanje, Alarcón

Alarcon, zaterdag 5 mei 2012

Vrijdag 4 mei
Het is 9 graden en 9 uur als we in de regen Cuenca uit fietsen. We rijden het land van Don Quichotte en Pancho in, La Mancha. We ontmoeten de beide heren op een terras in Arcas en mogen met hen op de foto. Het is intussen weer droog geworden. Hoe kan het toch, dat het ALTIJD slecht weer is in Zuid-Europa in de meivakantie als WIJ er zijn? Zelfs in Egypte en Jordanië was destijds het weer in de meivakantie van slag. Op weg naar Valeria gaat alle regenkleding weer aan, maar de stevige (tegen)wind blaast ze ook snel weer droog. Bij Valeria bekijken we Romeinse ruines. Intussen in 3 dorpen gevraag dof er brood te koop is , nee dus. In Valeria de Abajo , om 2 uur, kunnen we eindelijk inkopen doen en gaan op het marktpleintje, in het zonnetje! , lunchen. Daar zijn 2 Spaanse heren die alles over onze fietsen en reis willen weten. Om ongeveer half 5 komen we bij de camping aan in Olmedilla, maar daar willen we nog niet voor niets staan. Wat een deprimerend rommeltje en op het oog geen voorzieningen open. Camping is wel open, maar we hebben niemand gezien. We besluiten door te rijden naar Alarcon, van Petra en Hans hebben we een goede overnachtingstip gekregen. Het hostal ligt op hetzelfde pleintje als een zeer dure parador ( de kleinste van Spanje), gevestigd in een voormalig Moors paleisje.
Het hostal is eigenlijk gesloten, we kunnen er niet eten, overnachten en ontbijten is geen probleem. De fietsen mogen op de patio van de zus van de eigenaresse, beide dames adviseren een nabij gelegen restaurant voor het avondeten. Dit wordt weer een succes, we bestellen het menu en krijgen tot onze verbazing 3 koude voorgerechten, 2 warme voorgerechten een hoofdgerecht en 2 toetjes en zoveel wijn als we willen, we weten ons te beheersen(!)

Zaterdag 5 mei 2012
Gisteravond hebben we besloten een extra dagje in Alarcon te blijven. We hebben een “sehr gemütliche” kamer met WiFi, zitje, balkonnetje en verwarming(…). We kunnen dan de blog bijwerken, de was doen, contact met familie en vrienden opnemen en de komende etappes bestuderen. Ali vindt dat ze ook enig onderhoud aan zichzelf moet plegen. Rondom het plaatsje zijn schitterende wandelingen uitgezet door en boven langs het ravijn dat de Jucar heeft uitgesleten.
Vanmorgen staan we op met regen en het blijft de hele dag regenen. De voorgenomen wandeling valt letterlijk in het water. Toch zijn we de hele dag bezig met de andere activiteiten. Als het tijd wordt voor een pilsje wandelen we eerst nog wat rond, onder de paraplu, om iets van het plaatsje en omgeving te zien. Mooie Moorse en Christelijke middeleeuwse gebouwen en verdedigingsmuren.
Voor morgen wordt mooi weer voorspeld, we zijn benieuwd.
Adios, JA

• 06 Mei 2012 - 06:52

Willemijn:

Wij zijn solidair, fietsen vandaag de hele dag in de regen langs de Donau!

• 06 Mei 2012 - 07:18

Joke:

Hallo Joop en Ali, de plaatjes zien er weer gezellig uit en vooral die lunch, krijg ook trek en denk dat ik ook nog maar even wat van mijn "spaanse" ham pak(lidell) met een geroosterd broodje en dan snel mijn bed in duik.
    Wens jullie veel mooi en droog weer toe, hier schijnt de zon een beetje en het is droog(nog wel).
    Vele knuffels en liefs uit het droge noorden ;-)

• 06 Mei 2012 - 11:21

Emjo:

Een heel ander spanje dan 'bekend' . Ziet er prachtig en vergeten uit.. Balen van het weer, hopen dat jullie het niet al te koud hebben. In sevilla wordt het deze week bijna dertig graden, lekker doorfietsen dus! Dikke kys van ons!

• 06 Mei 2012 - 14:46

Jolice:

Hoi lui! Jullie naderen al aardig Andalusie! Zien we jullie na volgende week nog in Cordoba of Granada?
    De 16/17 mei zitten we daar en de 17e in Granada in het Alhambra! We hopen wel dat het dan beter weer is dan wat jullie laten horen! De omgeving is in ieder geval prachtig! Veel fietsplezier en zorg wel dat het vanaf de 11e mooi weer is daar! Ik las net dat de 17e een feestdag is, dus wel weer zorgen voor de nodige profiant! Groeten van Gerard en Jolice het is de 2e x dat ik ongeveer hetzelfde schrijf, maar de 1e x had ik geen naam neergezet! Maar mocht het wel 2x geplaatst worden dan weten jullie hoe het zit! Nogmaals, groeten.

• 06 Mei 2012 - 15:05

Jopie:

Dag Ali en Joop, jullie verslagen even "bijgelezen". Net thuis van weekje meivakantie op (een heel erg zonnig èn warm...) Kos! Vanaf Eelde, samen met Jildou, die kortgeleden is afgestudeerd. Hier weer wennen hoor, koud! Een goede voortzetting van jullie reis gewenst! We blijven jullie volgen.

• 06 Mei 2012 - 16:17

Harrij/ina:

Vandaag de camper ingepakt. We vertrekken morgen naar de
    Luneberger heide. Hopenlijk hebben we daar goed fietsweer.
    Vervolgens zakken we af naar de Algau en dan oversteken richting
    zuid frankrijk.Zijn waarschijnlijk een week of 6 de hort op.
    Nog veel plezier op de fietse en tot horens

• 06 Mei 2012 - 17:52

GeJa:

Genieten weer volop van jullie indrukken en laten een heel ander Spanje zien.
    Met het mooie weer in aantocht (hebben jullie nu wel verdiend) is het nog meer genieten en hopelijk ook veel zon aan deze kant.
    Liefs GeJa

P.S. Harry en Ina ook een fijne vakantie gewenst!