Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: ali/joop

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

01 Maart 2010 | Vietnam, Nha Trang

Nha Trang, 1 maart 2010

De bestelde bijzondere verkoeling, gisteren in Cam Ranh (zie bijbehorende foto), was eigenlijk het noodlot tarten: prompt viel onze airco uit. Met vereende (Vietnamese) krachten werd eerst een reparatie uitgeprobeerd, maar toen dit geen resultaat opleverde, werd met man en macht onze bagage naar de naastgelegen kamer gebracht. We konden ze zien denken: waar laten ze al die spullen op de fiets! (Ze hebben wel een beetje gelijk, we hebben ook wel veel bij ons.)
Toen we de volgende morgen alles weer op de fiets hadden opgeladen werd Ali als een “Superwoman”door de hoteldames beschouwd!
De QL1 op maandag verschilt niet noemenswaard met die op zondag, wat wel opvalt is dat er nauwelijks personenauto’s op deze weg rijden. Rijden ze er wel, dan zijn het veel vrij nieuwe, grote fourwheel drive bakken, formaat Audi Q7, maar dan van Japanse makelij.
Ook het landschap verschilde niet veel met dat van gisteren, wel hebben we, vlak na My Ca, nog een zandduinenrij gezien (zoiets als aan de Nederlandse westkust). Ook hebben we een soort leliebloemenkwekerij gezien, de kilometeraanduiding Hanoi 1300km en bij het inrijden van Nha Trang meerdere (sneeuw?, tsunami?) hoogtemeters, alsmede een bijzonder gedecoreerd vrachtwagentje. Op zoek naar een hotel werden we opgepikt door een raider, die ons naar een hotel, vlak achter de boulevard loodste. Een prima hotel!
De boulevard deed ons sterk denken aan Nice, de stranden zijn echter veel mooier, fijn geel zand zoals onze stranden, en bovendien GEEN prullariaverkopers. Nha Trang is een mondaine badplaats en in deze tijd (laagseizoen) voornamelijk bezocht door pensionado’s en backpackers.
Ook sommige plaatselijke zzp-ers werkten op een laag pitje.
De rest van de dag luierend op het strand doorgebracht. Zo meteen gaan we aan de boulevard o.a. oesters eten, de variëteit aan vis en schelpdieren is groot.

Groeten JA

• 01 Maart 2010 - 12:18

Edmund En Jopie:

Wat een prachtig strand!
    Geniet ervan!

• 01 Maart 2010 - 12:28

Lia:

Op het heetst van de dag moet je in de schaduw slapen hoor! Lekker hè, die puntbroodjes.
    Wij kunnen alleen maar dromen van palmenstrand en blauwe zee! Heerlijk, heerlijk, genieten maar!

• 01 Maart 2010 - 13:41

Margreet:

Ja, maak ons maar weer lekker. De airco viel UIT. WIJ hebben al tijden geen airco aangehad, was het maar waar. Het heeft het hele weekend afgrijselijk geregend en gestormd. Jan is een dag eerder teruggekomen van wintersport omdat het ook regende in Oostenrijk.

We wensen jullie heel veel warmte,

Jan en Margreet

• 01 Maart 2010 - 17:05

Joke Kwanten:

He Joop en Ali, jullie zijn wel bezig om ons "knettergek"te maken, heb ook zin xx