Damb'ri waterval - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Damb'ri waterval - Reisverslag uit Bảo Lộc, Vietnam van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Damb'ri waterval

Door: ali

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

21 Februari 2010 | Vietnam, Bảo Lộc

Bao Loc/ Damb’ri Waterfall, zondag 22 februari
De dag begon uistekend: de 1500 m Live vanuit ons bed en dan goud voor Mark Tuitert!
De vermoeienissen van de vorige dag waren ook weg geslapen. We hebben ontbeten langs de weg (stokbrood met omelet) en zijn op pad gegaan naar de Damb’ri waterval, volgens de plaatjes een prachtig natuurverschijnsel. De waterval ligt ongeveer 18 km ten noorden van Bao Loc en de weg er naar toe door een heuvelachtige omgeving met thee- en koffieteelt en moerbeibomen. Het was (gelukkig Joop) bewolkt en zonder bagage fietst het zo wie zo makkelijker. Een prachtige tocht over een prima asfaltweg.
De Damb’ri waterval is een onderdeel van het Damb’ri park, een soort pretpark, echt iets voor dagjesmensen. De waterval op zich is mooi, maar de directe omgeving verpest de natuur, pal naast de waterval is een lift gebouwd en aan de voet een restaurant.
Koffie gedronken, waterval bekeken, gegeten en weer terug op de fiets.
Tegenover ons hotel ligt een tempel, deze hebben we nog bekenen.
Morgen vertrekken we vroeg (planning 6 uur) richting Da Lat, we denken te overnachten in Dai Ninh of in Lien Nghia.

Groeten JA

• 21 Februari 2010 - 11:23

Margreet:

juf Ali, zo wie zo is FOUT. Het komt uit het Duits en het moet geschreven worden als : sowieso. Verder geen aanmerkingen op deze verslagen. Je doet je best. Ik word er een beetje opgewonden van. Bevalt het eten van de Chinees nog steeds?

liefs,
    Margreet

• 21 Februari 2010 - 13:10

Hennie:

we begriepm ut tog wel? haha...blief lekker schriem ik genait ervan ;)

• 21 Februari 2010 - 13:12

Lia:

De val van onze regering is vast niet live uitgezonden, maar goed ook! Was dit eigenlijk een rustdag voor jullie? En dan even naar die waterval fietsen? Hij is trouwens wel prachtig als je de rest niet ziet, net wat je zegt.

• 21 Februari 2010 - 17:01

Bert En Jelleke:

We zijn blij in de verslagen te lezen dat het goed gaat.
    Wij zitten nog steeds in de kou!
    geniet ervan. We volgen jullie.
    Bert en Jelleke

• 21 Februari 2010 - 17:55

Jurre Faber:

opa en oma het is vast
    leuk in Vietnam. Wij hebben lekker geskied vandaag. Het is heel lekker weer. Dag!

• 21 Februari 2010 - 19:24

Joke Kwanten:

He Joop en Ali, heerlijk in de zon en niet hoeven werken, al zal het fietsen wel zwaar vallen.

Margreet niet zeuren, ze hebben vakantie.
    Groetjes Joke

• 22 Februari 2010 - 11:52

Tineke:

Wat een mooie verslagen en foto's!!!!
    Ik verheug me op de komende verslagen van jullie en voel me dan ook een beetje daar.

• 22 Februari 2010 - 14:07

Hilja:

fantastisch! wat een indrukken!
    nog even en we kunnen hier ook weer fietsen zonder uit te glijden.
    Geniet! groetjes, hilja