Langs, over en aan de Chao Praya - Reisverslag uit Chainat, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Langs, over en aan de Chao Praya - Reisverslag uit Chainat, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Langs, over en aan de Chao Praya

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

15 Februari 2019 | Thailand, Chainat

Chainat, 15-02-2019

Normaal is het 's morgensvroeg nog koel. Nu echter voelen we, wanneer we onze airco-gekoelde kamer uitkomen, al een zwoele warmte. Dat belooft wat! We snijden een stukje af en pikken de route op bij km 5,7. Als snel rijden we weer langs de rivier. Het is nu de Chao Praya. Bij Nakhon Sawan vloeit het water van de vier grote Noord-Thaise rivieren, de Nam, de Yom, de Wang en de Ping samen in de Chao Praya richting Bangkok en de zee. Het is de belangrijkste waterweg van het land, ook wel de levensader van Thailand genoemd. Bij de eerste stop wordt Ali door de mevrouw van het winkeltje verrast met iets lekkers omdat het gisteren Valentijnsdag was. De wegen en weggetjes gaan veel door rijstvelden en langs de rivier. In beide gevallen is dat heel prettig. Een windje dat over grote watervlakken waait werkt verkoelend. Dus we hebben niet echt last van de warmte waar we bij vertrek een beetje bang voor waren. Na ongeveer 60 km komen we weer fietsers tegen, de eersten sinds lange tijd. We zwaaien naar elkaar maar zij fietsen door. Wij ook dus. Voordat we met een pontje de rivier overgaan eten we nog een tosti bij een bekend adres. Daar staan twee agenten die heel graag met ons en de fietsen op de foto willen. Het blijken mannen van de toeristenpolitie te zijn. Om kwart voor 2 komen we bij het Suwanna Riverside Resort aan. We hebben 88 km gefietst.. We hadden ons ingesteld op een hotel met kamers. We hebben echter een ruime, geschakelde bungalow in een binnentuin. Het zwembad is niet groot, maar superschoon met lekkere ligbedden. Het resort heeft een grappige inrichting, zowel binnen als buiten. Overal staan en hangen oude vervoersmiddelen. De tegels rondom het zwembad zijn spiegelglad. Eerst glijdt Joop uit en later (een gewaarschuwd mens telt voor 2?) Ali ook. Het loopt allemaal weer goed af. Er is niet meer nodig dan een pleister en wat betadine. We hebben heerlijk gegeten op het volbezette terras aan de rivier.
JA