Valentine's Day - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Valentine's Day - Reisverslag uit Nakhon Sawan, Thailand van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Valentine's Day

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

14 Februari 2019 | Thailand, Nakhon Sawan

Nakhon Sawan, 14-02-2019

We hebben de wekker niet gezet omdat we meestal toch wel wakker zijn rond 6 uur. Nu niet dus, kwart voor 7 pas. Dat is niet erg want we hebben niet zo'n lange tocht te gaan, 65 km. We kunnen hier niet ontbijten dus dat wordt weer 7Eleven. Rond half 8 vertrekken we. Maar dat gaat moeilijk met een lekke achterband (Ali). Joop constateert dat de binnenband af is, gooi maar weg. Geen probleem, de binnenband heeft 7 jaar trouwe dienst bewezen. Het is al half 9 wanneer we 'echt' gaan fietsen. Eigenlijk veel te laat. Het leukste gedeelte van de route is langs de Ping die we vandaag goed te zien krijgen. Er zijn zelfs zandstrandjes. De plaatselijke jeugd heeft geen zwembad nodig. Na circa 40 km fietsen we langs een trouwerij (denken we). We blijven even staan kijken, de mensen zijn prachtig traditioneel gekleed. Het blijkt echter een Valentine's Party te zijn! Iedereen wil met ons op de foto. De 'Big Boss' in het midden. Dat Valentijnsdag hier leeft is duidelijk. Onderweg horen we zelfs mensen roepen “I love you” en “Happy Valentine's Day”. Al met al loopt het tegen enen wanneer we Nakhon Sawan binnenrijden. Het lijkt wel een miljoenenstad, we komen binnen op een 8-baans weg. Ons resort ligt enigszins van de route, Joop voert de coordinaten in in de GPS. We zitten op circa 5 km van het resort maar de GPS berekent een route van ruim 16 km. Met een fietsprofiel worden 'autowegen' vermeden. En ook onze binnenkomst wordt gerekend tot autoweg. Wij weten wel beter en rijden inderdaad direct ' via autowegen' ( de 117 en de 1) naar het resort. Nou ja direct, er zijn veel stoplichten en dan wordt het wel erg warm tussen de auto's en op het zwarte asfalt ( 40 º?). We komen een beetje oververhit aan bij het leuke resortje( Wanpla Villa Resort). Een mooie bungalow in een prachtige tuin. Te warm om verder nog wat te ondernemen. Voor morgen toch maar weer de wekker zetten. We hebben een hotel met zwembad geboekt in Chai Nat. Het wordt weer een flinke rit. Eerst ongeveer 3 km om op de route te komen. Dan de route, 85 km. En het hotel ligt weer 3 km op de daaropvolgende route. Dus waarschijnlijk meer dan 90 km.
JA