De bergen in. - Reisverslag uit Mormanno, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De bergen in. - Reisverslag uit Mormanno, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De bergen in.

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

21 Juni 2018 | Italië, Mormanno

Mormanno, 21-06-2018

Om half 8 zitten we op de fiets. Vanaf de camping gaat een weggetje binnendoor naar de SP3. Deze weg blijven we vandaag volgen tot Mormanno, onze eindbestemming. Het binnendoor weggetje heeft een slecht wegdek en een paar heel gemene klimmetjes van 10% en meer. Dat is even zwoegen op de vroege morgen. Maar op de SP3 is het gedaan met steile klimmen. We gaan eerst naar een hoogte van 350 m. , 5% gemiddeld. Daarna dalen we tot 150 m. Vervolgens weer heel geleidelijk klimmen tot 800 m. We dalen weer naar 600 m. en gaan onder de Autostrada A3 door (Salerno-Reggio Calabria). De laatste klim gaat naar de eindbestemming op 870 m. hoogte. We komen daar na 50 km. en 1600 hoogtemeters om half 3 aan. Dus inderdaad een gemiddelde van 7 km/u. Mormanno ligt in het Parco Nazionale de Pollino. Het huisje dat we geboekt hebben, La Casetta di Renato, ligt midden in het Centro Storico. Bruna, de eigenaresse, verwelkomt ons en zet een kopje koffie. Het huisje is perfect en Bruna schattig. Zij suggereert om een dagje extra te blijven om het stadje en het park te verkennen. Goed idee! Doen we! En het heeft, het is intussen 7 uur, niet geonweerd of geregend. Dus is het een goede keuze geweest om vandaag de bergen in te trekken. Straks lekker uit eten, hebben we wel weer verdiend. Onze eerste keuze (dwz Ali) gebaseerd op Tripadvisor wordt door Bruna afgewezen: kleine porties en nogal duur. Zij adviseert een ander restaurant, ook met typische streekgerechten, goede kwaliteit en veel goedkoper. Gaan we uitproberen. Bruna spreekt eigenlijk geen woord Engels/Duits/Frans dus de communicatie verliep volledig in het Italiaans. Nu maar hopen dat we elkaar goed begrepen hebben.
Ciao, JA

• 21 Juni 2018 - 21:30

Joke:

Wat een hoogte Joop en Ali, maar wat een prachtige foto, fijn dat het droog is gebleven in de bergen, goede reis verder en geniet van een dagje genieten :-)

• 22 Juni 2018 - 06:42

Dick En Carla Wind:

Het is altijd leuk om jullie gezellige berichten te lezen en prachtige foto's te bekijken. Nog een hele fijne tijd gewenst!!!