De één na kortste etappe - Reisverslag uit Scalea, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu De één na kortste etappe - Reisverslag uit Scalea, Italië van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

De één na kortste etappe

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

20 Juni 2018 | Italië, Scalea

Scalea, 20-06-2018

Het leven van fietsers is sterk verbonden met het weer. Dus na het wakker worden wordt eerst de weersvoorspelling bestudeerd. Morgen lijkt het een droge dag te worden. We besluiten daarom ons te verkassen naar een camping in Scalea, eindpunt van deze route. Vandaar gaat een weg de bergen in. Dat scheelt morgen een paar uur fietsen. Door de bergen, met pauzes erbij, zakt het gemiddelde naar ongeveer 7km/u. Praia a Mare (etappeplaats dit jaar in de Giro) uit volgt eerst een pittige klim naar de SS18. Onderweg wordt Ali, voor de derde keer tijdens deze reis, alweer door een camper bijna de berm ingejaagd. Het valt ons op dat vele camperaars rijden alsof ze in een personenwagen zitten. De breedte van de wagen wordt onderschat. In Scalea vinden we een leuke camping. We worden er hartelijk ontvangen. Het is echter weer niet de camping die we via internet hebben uitgekozen. Lijkt absoluut niet op de plaatjes op hun site, ook de voorzieningen zijn niet met de site in overeenstemming. “Onze” camping heeft een minder goede recensie maar wij vinden het hier prima. Het sanitair is eenvoudig maar heel schoon. De stoelen en parasol op het strand krijgen we er gratis bij. D.w.z. in bruikleen. Tot 14 uur... En dan begint het weer te onweren. Niet heftig, maar toch. Het klimaat lijkt hier wel tropisch! Warm, vochtig en later op de dag buien. Hadden we toentertijd ook in Zuid Thailand en Maleisië. Klimaatverandering of toeval? We zitten een poosje heel genoeglijk op onze Helinox stoeltjes in het voortentje. Joop leest en Ali is aan het internetten. Daarna drinken we een biertje bij de bar en kan Joop even voetballen kijken. Het is intussen weer droog geworden.
Ciao, JA

• 20 Juni 2018 - 16:02

Saskia En Ben :

Hoi!

Leuk om jullie belevenissen te lezen. Wij zitten ook in Italië maar meer noordelijk, nu in Umbrië. Prachtige boerencamping, plek met uitzicht op Perugia aan de ene kant en op de heuvels van de omgeving aan de andere kant. Zo mooi sta je niet vaak. Ook nog vrijwel alleen. Tot nog toe droog, alleen in Venetië vorige week 's nachts regen en wat onweer. Morgen naar Toscane, paar dagen Florence. We zijn eerst in Oostenrijk bij vrienden geweest en toen nog 3 dagen bij bij vrienden in Slovenië. Uiteindelijk reizen we via Frankrijk weer naar Nederland maar dat zal nog even duren

• 20 Juni 2018 - 16:16

Margreet:

wij hebben wel 4cweken dat weer gehad. tot 14.00 uur gied en vanaf 14.00 uur regen en onweer. zelfs hagel. goede reis verder. Wij gaan woensdag weer naar Italië. kijken of de auto er nog staat....

• 21 Juni 2018 - 21:22

Joke:

Na regen komt zonneschijn en hoop ook hier, vandaag(21) veel buitjes zelfs hagel en 10 graden kouder.
    Komt goed uit kan Richard en Erwin de kelder in kruipen ivm verstopping :-) wat een hoge druk spuit al niet kan doen ipv nw materiaal gewoon doorblazen, nou ja blazen :-) wat een troep hier boven het kwam nl via de aansluiting v d afwasmachine naar boven, dus de boel lekker gesopt en dat terwijl ik vakantie heb :-( Vele knuffels van ons 4