Schwaben - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Schwaben - Reisverslag uit Nördlingen, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Schwaben

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

23 Juli 2016 | Duitsland, Nördlingen

Nördlingen, 22-07-2016
De Via Julia eindigt in Augsburg. De Fahrradroute Romantische Strasse, die begint in Würzburg en eindigt in Füssen komt ook door Augsburg. Deze gaan we volgen tot kort voor Würzburg. De eerstvolgende camping ligt in Donauwörth, 45 km verderop. Wij hebben geen behoefte aan een halve rustdag. De volgende camping op deze route bevindt zich in Dinkelsbühl, bijna 120 km fietsen. Dat vinden we te ver. We besluiten te overnachten in een Gasthof in Nördlingen. Een aantal jaren geleden,op weg naar de wintersport, hebben we ook al eens hier overnacht. We hadden gelezen dat hier een hele leuke kerstmarkt was. Het was toen echter zo bitter koud dat we het binnen een half uur al voor gezien hielden en maar een cafe zijn ingegaan. Dat zal nu niet nodig zijn want het gaat weer een warme dag worden. De fietstocht vandaag gaat door een mooi, rustig en agrarisch landschap. Weinig bossen om even af te koelen. Maar de lange, zeer geleidelijke, afdalingen zijn ook verkoelend. De dorpjes zijn een beetje saai en het landschap uiteindelijk ook. Halverwege, in Schwaben, worden de dorpjes en stadjes wat pittoresker. Na 87 km staan we in het centrum van Nördlingen. Het is er gezellig en de terrassen zitten vol. We raken in gesprek met een Duitse fietsreizigster. Zij heeft bij het Turismusburo geinformeerd naar kampeermogelijkheden. Er bestaat een mogelijkheid om buiten de stad bij een Gasthof een tentje op te zetten. Wij gaan gewoon naar de Goldener Schlüssel.
Tschüss, JA

• 23 Juli 2016 - 09:11

Joke:

Hallo Joop en Ali, dus 120 km vandaag toch maar niet ;-), moet je ook niet doen anders zijn jullie te snel thuis.
    Het ziet er allemaal wel heel gezellig uit en mis het allemaal best wel, maar goed moet nog een paar jaar dan heb ik alle tijd van de wereld en kunnen wij gaan genieten :-) vele knuffels en fietse xxxx

• 23 Juli 2016 - 12:38

Jopie:

Prachtige route, de Romantische Strasse. Ik heb er vele jaren geleden van genoten, dan in omgekeerde richting.
    Ook wel weer een leuk reisdoel: terug fietsen naar huis.
    Groetjes!

• 23 Juli 2016 - 15:30

Lianne Ruedisueli:

Hoi joop en ali
    Nou jullie schieten al flink op ,op weg naar huis
    Dat zal wennen zijn voor jullie zo lang van huis
    Het weer word gelukkig wat beter dat is ook weer fijn
    Wij zijn ook net terug van 4weken italie
    Heb genoten van jullie reis verhalen
    Nog veel fiets plezier
    Gr theo en lian

• 23 Juli 2016 - 16:59

Jacqueline En Henk:

Moi Joop en Ali,

Fijn om weer te genieten van de reisverhalen.
    Komen jullie via Spijk - Lobith in Nederland?
    Wij komen jullie dan verwelkomen en koffie met gebak staat klaar in Tolkamer ff iets verder dan Spijk.