Oberbayern - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu Oberbayern - Reisverslag uit Augsburg, Duitsland van Joop en Ali BoumanSchuil - WaarBenJij.nu

Oberbayern

Door: JA

Blijf op de hoogte en volg Joop en Ali

22 Juli 2016 | Duitsland, Augsburg

Augsburg, 21-07-2016
De camping ligt aan de Isar, Om het rivierdal uit te komen moeten we steil omhoog, achteraf blijkt het 22% te zijn. Welnu, dit lukt ook Joop niet. Eenmaal boven moeten we de regenjassen aantrekken. Tot half 11 regent het. Soms wat druppels en soms en echte bui. Maar de temperatuur is prima. Ook nu weer wordt ons onderweg gevraagd waar we heen gaan en waar we vandaan komen. En hoeveel kilometers fietsen jullie per dag? Standaard antwoorden we met: het is afhankelijk van het landschap, het weer en de beschikbare campings. Vuistregel is ongeveer 80 km, maar het kan meer of minder worden. Gisteren hebben we 90 km gefietst en vandaag zal het volgens de GPS 95 km worden. Hier in zuid Duitsland vindt men ons heel stoer, want bijna iedereen rijdt hier op een e-bike. Wel in hele mooie sportieve uitvoeringen. Rond 11 uur is het weer warm en zonnig. De route gaat door een “limburgachtig” landschap. Lange glooiende klimmen en dito afdlingen. Heerlijk! In de loop van de middag komt de bewolking weer opzetten. En om 3 uur kunnen nog net op tijd een prima schuilplek vinden. Storm, regen, hagel, blits en donder. Maar na een half uur begint gewoon de zon weer te schijnen en is het weer warm. Na 90 km fietsen zijn we in Augsburg aangekomen. Deze stad kennen we, dus we rijden om het centrum naar de camping iets ten noorden van de stad. Uiteindelijk hebben we vandaag ruim 100 km op de teller. We hebben nog genoeg energie om nog boodschappen te doen en zelf onze avondmaaltijd te berijden.
Tschüss, JA

• 22 Juli 2016 - 08:53

Jan Ida:

Hallo Ali en joop,het begint nu toch op te schieten richting huis .
    Ja het is even goed nog en hoop kilometers die jullie moeten maken,knap hoor.
    Hier in Holland is het ook en paar dagen erg warm geweest,we zijn nog met de kleinkinderen naar drenthe geweest,was hel leuk.
    Ik zou zeggen een goede reis verder,en te hopen dat het weer een beetje mee zit.
    Groetjes Ida /Jan

• 22 Juli 2016 - 09:13

Saskia En Bert:

Ha buurtjes! Eindelijk dan ook een reactie van ons, jullie zijn nota bene alweer bijna thuis ;)

We hebben alles meegelezen en meebeleefd. Op een goed moment hadden wij het er met elkaar over dat je vast wel een keer 'hotelmoe' wordt, zeker als je een raskampeerder bent. En een dag later volgde jullie verhaal met inderdaad die opmerking! Er gaat toch niets boven het stoeltje voor je eigen tent. Al zijn de eigenaren van de appartementen nog zo vriendelijk en behulpzaam.

Inmiddels ben ik ook toegetreden tot het land der pensionado's zoals ze hier in Nederland zeggen. In het Spaans bestaat het woord helemaal niet: jubilado is de juiste term. Maar goed. Na een mooi afscheid genieten we nu van de zomer hier (hoewel het nu even regent). Eind augustus vertrekken we dan naar Amerika, waar we deze keer een rondje vanuit Denver maken. Hebben we al eerder gedaan, het was wel even uitzoeken waar we dan precies heen wilden. We hebben er al zoveel gezien, maar in sommige parken ben je je leven lang niet uitgekeken. Het zal dus een mix worden van bekende en nieuwe plekken. De formule blijft hetzelfde: tentje kopen in de supermarkt.

In mei waren we nog in Spanje waar we ook een geweldige reis door het binnenland hebben gemaakt. We zijn vanuit Madrid naar achtereenvolgens Toledo/Cordoba/Málaga/Granada/Valencia gereden en toen weer terug naar Madrid. Wat een prachtig, heerlijk land is het toch. En wat fantastisch als je dat allemaal kunt doen, dat reizen.

We wensen jullie een goede thuisreis toe en zien jullie vanzelf weer op het woonerf verschijnen!

Bert en Saskia

• 22 Juli 2016 - 13:45

Joke:

He Joop en Ali, het weer blijft ook jullie niet bespaart ook hier regen en wat onweer in de lucht het is wat vochtig maar lekker temperatuurtje, wens jullie een goede reis en vele knuffels xxxx

• 22 Juli 2016 - 13:56

Ans Van Nieuwburg:

Hoi doorzetters. Ondanks de regen nog steeds niet de trein genomen. Hier sinds onze thuiskomst alleen.maar mooi weer. Na 5 weken op de camping was de tuin wel aan een opknapbeurt toe, hoe zal dat wel bij jullie zijn na 3 maanden! Ik blijf jullie volgen en nog veel fiets plezier. Ans

• 22 Juli 2016 - 17:18

Hanny En Be:

Wij vinden het heel knap om 90 of 100 km. Per dag te fietsen. Maar daar kunnen jullie van profiteren met de wintersport seizoen 2016-2017. Wat zijn jullie bezig om een goede conditie op te bouwen. Daar kan straks geen mens aan tippen.
    Wij zijn al blij als wij 50 km per dag fietsen. Maar wij zijn ook een paar jaar ouder.
    Wij zijn nu in Noordwijk aan zee. Het is al 10 dagen prachtig weer.
    Zo juist 22 km. Gefietst met Hanny. Even bij komen.
    Gaan a.s. Maandag weer een poosje naar Voorthuizen.
    Proberen om half aug. Nog een poosje op vakantie te gaan naar Kastenhof.
    Verder wensen wij jullie een goede fietstocht.
    Nog 800 km.
    8x100 is 8 dagen.
    30/7 zetten jullie weer voet aan wal in Groningen.
    Groet Hanny en Be Hoogeveen. Tot horens/ziens.